"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Petturtaksojuhi elu läheb raskeks (0)
07. juuni 2006

Linnavalitsus esitas volikogule taksoveoloa ja sõidukikaardi andmise korda ning taksoveo eeskirja muutva määruse eelnõu, mille eesmärgiks on kliendi petmine taksojuhile võimalikult raskeks teha.

«Hinnakirja tekst on praegu ainult eestikeelne ning see võimaldab taksojuhtidel välismaalastest klientidele sõidu maksumuse ja pikkuse kohta valeinformatsiooni anda,» selgitas abilinnapea Jaanus Mutli. Petmiste vältimiseks on plaanis hinnakiri kollase tausta ja suurema kirja abil nähtavamaks teha ning lisaks eesti keelele ka inglise keelde dubleerida. Hinnakirjale lisatakse ka mõlemas keeles lühiinfo teenuse osutaja kohustuste ja tarbija õiguste kohta.

Määruse eelnõu kohaselt peab taksona kasutatava sõiduki välisküljel olema vedaja nimi või kaubamärk. Takso katusel peab olema sisevalgustusega plafoon, mille esiküljel on ainult sõna TAKSO, minimaalse tähemärgi kõrgusega 4 cm.

Taksol peab olema metronoomilise kontrolli läbinud ja sõidukiga kohandatud taksomeeter ning sellele taksomeetrile sobiv printer. Taksomeetri näitu mõjutavate lisaseadmete omamine ja kasutamine on keelatud. Rikkis taksomeetri ja printeri puhul või nende puudumisel on sõitjal õigus teenuse eest tasumisest keelduda.

Eeltoodud muudatused tulenevad majandus- ja kommunikatsiooniministri «Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja» muudatustest.
Tallinna transpordiamet ja kesklinna politsei hakkavad korraldama petturtaksojuhtide tabamiseks ühiseid regulaarseid kontrollreide. Suurt tähelepanu pööratakse kontrollimisel takso nõuetele vastavusele. «Kontrollitakse hinnakirjade olemasolu ning nende loetavust, teenindajakaarti esipaneelil, printerit ja väljatükitava kviitungi õigsust,» ütles Mutli. «Kontrolli kaasatakse ka transpordiameti parkimiskontrolörid, kelle ülesanne on jälgida taksode peatumist ja parkimist.»

Taksojuhtide peale esitatavate kaebuste hulk on aina kasvanud. Peamiselt esitavad kaebusi väliskülalised, keda on taksoarve suurusega petetud. Pettuse varjamiseks antakse kliendile käsitsi kirjutatud kviitung, kuhu kirjutatakse võõra takso number ja olematu juhi nimi.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.