"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Ühistranspordi populaarsus peab kasvama (0)
13. detsember 2006

Tallinna transpordi korraldamise seisukohalt on endiselt olulisim ühistransport ja selle areng.

Järgmisel aastal näeme juba Tallinna trammi projekti esimesi tulemusi. Valmib selle pikaajalise miljardiprojekti teostatavusuuring ning võime hakata projekti realiseerimiseks sobivaimat teed ja tehnoloogiat välja valima hakata.

Autode üleküllus meie teedel on tõsine ja järjest süvenev probleem. Tallinna trammi projekt pakub sellele probleemile leevendust kaugemas tulevikus, kuid olulised muudatused olukorra parandamiseks toimuvad juba praegu ja pidevalt. Näiteks käivitame uuel aastal mujal maailmas populaarse «Pargi ja sõida» süsteemi, alustades pilootprojektiga Pirita suunal, ning loome juurde mitu ühistranspordirada. Tahame, et autosõitjad hakkaksid enam mõtlema ühissõidukite kasutamise võimaluse peale.

Teeme ühissõidu ahvatlevaks

Ühissõidukite liikumise kiiremaks ja sujuvamaks muutmiseks paigaldatakse uuendusena fooridele prioriteedisüsteem. Selle abil tagatakse ühissõidukitele ristmiku eelisületamise võimalus.

Uuel aastal kavatseme pilootprojektina tööle panna koolibussid. Seda loomulikult jällegi sooviga tipptundidel autode hulka kesklinnas vähendada. Kui praegu tuuakse suur osa lapsi näiteks Pirita linnaosast kesklinnas asuvasse kooli autoga, siis järgmisel aastal võiks seda teha juba koolibuss, mis sõidab kiiresti mööda Pirita teele rajatavat ühistranspordirada.

Ühistranspordi süsteemi lahutamatuks ja tähtsaks osaks on ühissõidukite juhid. Nagu tänavu, ootab neid ka tulevikus palgatõus. Tahame, et juhid oleksid oma sissetulekuga rahul ja töötaksid heades tingimustes. Võrreldes selle aastaga suureneb ühistranspordi rahastamine 73 miljoni krooni võrra. Pidevalt uueneb ka sõidukipark. 2007. aasta toob juurde 40 uut autobussi ja seitse uut trolli – nii palju uusi busse pole linn veel mitte kunagi ühe aasta jooksul soetanud.

Tallinnas saab tuleval aastal juurde vähemalt kolm fooriobjekti (Akadeemia tee ja Raja ristmikule, Majaka ja Pallasti ristmikule ning Peterburi tee ja Betooni ristmikule). Liiklusohutuse tõstmiseks paigaldame kümmekonna sebra juurde vilkuva kollase tulega ohufoorid, et autojuhtide tähelepanu ülekäiguradadele juhtida. Ohutuma liikluse saavutamisel on oluline koht ka üldise liikluskultuuri parandamisel. Usun, et olles ka tulevikus Hea Liikleja liikumise eestvedajad ning propageerides hoolivat suhtumist kaasliiklejatesse, suudame vähendada nii ohte kui ka ohvrite arvu meie liikluses.

Ettevõtlik linn

Tallinn on ettevõtlik linn ja aktiivsed inimesed on meie jaoks tähtsad. Omalt poolt püüame ettevõtjatele igati toeks olla. Jätkame juba toimivate ettevõtlustoetustega, milleks on stardiabi, uute töökohtade loomise toetus, patenditoetus, koolitustoetus, stipendium ja praktikajuhendaja toetus. Samuti jätkame koostööd erialaliitudega, nõustame ja koolitame potentsiaalseid ja alustavaid ettevõtjaid ning pakume mentorluse võimalust.

Tallinna ettevõtlusamet plaanib 2007. aastal rohkem keskenduda ettevõtete kasvupotentsiaali arendamisele ning ekspordile. Head võimalused selleks annavad eksportmentorklubi ja erinevad kontaktüritused välismaal. Järgmise aasta lõpuks peaks valmima rahvusvahelise projekti BaltMet Inno tulemusena ka Tallinna innovatsioonistrateegia. Sellega loome aluse innovatsiooni toetavate meetmete kasutuselevõtuks.

Kuna 2007. aasta on Tallinnas kuulutatud noorteaastaks, pöörame suurt tähelepanu ka noorte seas ettevõtlikkuse propageerimisele – toetame noortele suunatud ettevõtluse ja juhtimise suunitlusega projekte, võistlusi ja konkursse, sh konkurssi «Tallinna noor ettevõtja». Traditsiooniliselt toimub ka järgmisel aastal riikliku mõõtme omandanud, ettevõtlikku elustiili propageeriv ettevõtluspäev.

Järgmisel aastal alustab linn ka uue ettevõtlusinkubaatori rajamist ette valmistavate töödega.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.