“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
Algas teede ehitamise hooaeg (0)
25. aprill 2007

Pealinn investeerib tänavu teedevõrgu parandamisse ligi pool miljardit krooni, suurimateks objektideks on Männiku tee ja Nõmme tee rekonstrueerimine ning Mustamäe ühe olulisema liiklussõlme – Sõpruse puiestee, Vilde tee ja Sütiste tee ristimiku – põhjalik ümberehitamine.

Viimatinimetatud objektil on töödega juba alustatud, paratamatult kaasneb ehitustöödega liikluse ümbersuunamine. «Loodame liiklejate mõistvale suhtumisele – eesmärgiks on ju liikluse ohutumaks ja sujuvamaks muutmine,» ütles kommunaalameti juhataja Ain Valdmann. Ristmik ehitatakse laiemaks ja varustatakse fooridega. Sõpruse puiesteele tuleb 3 + 3 sõidurada, lisaks tehakse kõikidele suundadele pöörderajad, parandatakse tänavavalgustust, tõstetakse ümber trollide kontaktliini mastid ja paigaldatakse jalakäijate ohutussaared.

«Liiklust sulgemata ja ümber suunamata ei saa ette võtta ühtegi kapitaalset tee-ehitust,» tõdes Valdmann. «Ent teede remontimise ja ümberehitamise vajalikkuses ei kahtle ilmselt keegi.»

Valdmanni sõnul võiks tuua näiteks mulluse suurima tee-ehitusobjekti – Tartu maantee lõigu Liivalaia tänavast Masina tänavani. «Tulemuseks on võrreldamatult paremad ja ohutumad liiklemistingimused,» ütles Valdmann.

Mitu mahukat objekti

Kommunaalameti juhataja nentis, et sel suvel peavad Männiku tee rekonstrueerimise tõttu kannatust varuma Nõmme kaudu kesklinna suundujad. «Männiku teed pidi kulgeb kogu Saku valla ja pealinna vaheline liiklus, samuti sõidavad sealtkaudu raskeveokid. Pealegi ristub Männiku tee teise olulise ühendustee, Vabaduse puiesteega,» ütles Valdmann. «Seetõttu soovitan valida linna sisenemiseks alternatiivne võimalus – Kanama ristilt ringtee kaudu Paldiski või Tartu maanteele. Linnasiseselt on Männiku tee läbimise alternatiiviks Valdeku tänav ja Viljandi maantee.»

Valdmann tõdes, et suure liikluskoormusega Männiku tee on rahva seas tuntud kui üks hullemas seisus olevaid. «Mäletatavasti sai üks osa Männiku teest viimati ülekatte üle paarikümne aasta tagasi ning teine tosinkond aastat tagasi, vahepeal on seal rahapuudusel tegeldud üksnes aukude lappimisega,» rääkis Valdmann.

Tänavu on plaanis rekonstrueerida Männiku tee lõik Vabaduse puiesteest Kerese tänavani, sealt linna piirini teele uue näo andmine jääb järgmiseks aastaks. Sarnaselt Vabaduse puiesteega laieneb ka Männiku tee neljarajaliseks, sõidusuundade vahele rajatakse ohutussaared, suurematele ristmikele paigaldatakse valgusfoorid. Ehitatakse välja ka kõnni- ja kergliiklusteed, rajatakse sademevee kanalisatsioon ja uus tänavavalgustus. Männiku tee projekti koostas AS K-Projekt.

Tallinna tänavate rekonstrueerimiseks on tänavuses eelarves 491,8 miljonit krooni, millele lisaks on 20 miljonit krooni ette nähtud jalgratta- ja kergliiklusteedele. Peale selle on 70,2 miljonit krooni jooksvaks remondiks ja 96 miljonit krooni tee-ehituseks vajalike maade ostmiseks.

Mai lõpuks valmib mullu alustatud Tallinna pikim, 370 meetri pikkune viadukt, mis pikendab Smuuli tee üle 11 raudteerööpapaari Peterburi teelt Suur-Sõjamäe tänavani. Jätkub ka Merivälja tee remont, tööd lõpevad 30. augustiks. Merivälja tee ehitatakse neljarajaliseks, sellele lisaks rajatakse parempoolsesse teeserva kergliiklustee.

Nõmme tee on täielikult amortiseerunud, puuduvad kõnniteed ja korralikud tehnovõrgud. Lisaks kaherajalisele sõiduteele rajatakse kõnni- ja kergliiklusteed, uuendatakse tänavavalgustus ning paigaldatakse olulisematele ristmikele valgusfoorid, rajatakse uued vee-, kanalisatsiooni- ja drenaažitorustikud, sidekanalisatsioon ja elektrivõrk. Ehitustööd kestavad maist augustini.

Lõunaväila rajamise stardipauk

Uutest objektidest võetakse käsile ühendustee Tehnika tänavalt Filtri teeni. Tänavu alustatakse ja tuleval aastal on kavas valmis ehitada selle esimene lõik kuni Veerenni tänavani. Tehnika tänava pikendus leevendab kesklinnas tipptunnil valitsevaid ummikuid. Euroopa Liit toetab teelõigu rajamist struktuurifondide kaudu 27 miljoni krooniga. Ülejäänud osa tööde maksumusest tuleb linnaeelarvest.

Tehnika ja Filtri ühendustee on osa Lõunaväilast, mille eesmärk on ida-lääne suunas väljaveninud Tallinna piirkondade ühendamine ja transiitliikluse linnakeskusest möödajuhtimine.

Tallinna tänavavõrgu arendamise kava näeb ette kahe ida-läänesuunalise magistraaltee – Põhja- ja Lõunaväila – väljaehitamise. Selle eesmärgiks on linna läbiv ning eeskätt raskeveokite liiklus kesklinnast mööda juhtida.

Rekonstrueeritud või uue ülekatte saanud tänavakatted peavad vastu neli-viis aastat. Asfaltkatete lagunemise peamisteks põhjusteks on naastrehvid, niiske kliima ja tihe liiga raskete veokite liiklus.

Mullu investeeris Tallinn teedesse 567,2 miljonit krooni, 2005. aastal aga 325,3 miljonit krooni. Teede jooksvaks remondiks kulus mullu üle 90 miljoni krooni.

Suuremad teetööd

• Männiku tee (Vabaduse pst – Kerese)
• Nõmme tee (Kotka – Tedre)
• Mustakivi tee (Tähesaju – Narva mnt)
• Pae tänav (Peterburi tee – Punane)
Randvere tee (Oblika tänavast linna piirini)
• Merivälja tee (Randvere teest Ranna teeni)
• Suur-Sõjamäe tänav (Lõõtsa – Kesk-Sõjamäe)
• Sõpruse pst, Vilde tee ja Sütiste tee ristmik
• Tehnika tänava pikendus (Veerenni tänavani)

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.