Kuigi rahandusministeeriumis valmis jaanuaris ökomaksureformi kava, mis näeb ette seada Eestis sisse automaks, eitab valitsus millegipärast selle seadustamise vajadust. Automaks taltsutaks kindlasti just pealinna liiklust, vähendades ka saastatust. Automaks kehtib täna 25 Euroopa Liidu riigis, lisaks on paljudes paikades levinud ka veel nn ummikumaks.
Kuigi rahandusministeeriumis valmis jaanuaris ökomaksureformi kava, mis näeb ette seada Eestis sisse automaks, eitab valitsus millegipärast selle seadustamise vajadust. Automaks taltsutaks kindlasti just pealinna liiklust, vähendades ka saastatust. Automaks kehtib täna 25 Euroopa Liidu riigis, lisaks on paljudes paikades levinud ka veel nn ummikumaks.
• Põhja-Inglismaa linna Durhami tänavatel on liiklustihedus langenud 90 protsenti alates kahe naela suuruse tasu kehtestamisest kesklinna sõitmiseks. Tasu peab maksma kõikidel nädalapäevadel, välja arvatud pühapäeval kella 10–16ni.
• Tänavamaksu kehtestamine on langetanud Londoni autoliiklust 20 protsenti ning toonud 29 000 uut bussiga sõitjat. Londoni tasulise liikluse alas maksab autosõit kella seitsmest hommikul poole seitsmeni õhtul juhile kaheksa naela.
• Stockholmi tasuline liiklusskeem nõuab autojuhilt 16–32 krooni sõltuvalt ajast, mil sohver soovib 7.30st hommikul 7.00ni õhtul kesklinnas liigelda. Raha korjab linn elektrooniliselt ja see läheb ühistranspordi arendamiseks.
• Santiagos maksavad autojuhid linnas sõitmise eest vastavalt läbitud teepikkusele ja kellajale. Enne ja pärast tipptundi maksavad Santiago autojuhid linnas sõitmise eest 82 senti kilomeetri kohta, tipptunni ajal, kui kiirused langevad alla 70 km/h, 1 kroon ja 60 senti ning 5 krooni ja 50 senti kilomeetri eest, kui kiirus langeb alla 50 km/h.
• USAs katsetab Oregoni osariik süsteemi, kus autojuhid maksavad tankides 10 senti teemaksu iga läbitud miili eest. Uus maks kutsuti ellu seetõttu, et osariigi kütuseaktsiis ei suutnud enam katta teedehooldusele minevaid summasid.