"Inimene peaks saama pühendada end lihtsalt oma elu elamisele. Linnaasutused peaksid olema heas mõttes justnagu nähtamatud – osutades linnakodanikule teenust nii, et nad ise meeldegi ei tule."

Tallinna linnasekretär Priit Lello
EKSPERT VASTAB : KAS LAMELL- VÕI NAELREHVID? (0)
14. aprill 2008

Tallinna linnavalitsus tegi Eesti valitsusele ettepaneku keelata naelrehvide kasutamine. Kuidas suhtuvad ettepanekusse asjatundjad?

Tallinna linnavalitsus tegi Eesti valitsusele ettepaneku keelata naelrehvide kasutamine. Kuidas suhtuvad ettepanekusse asjatundjad?

Andres Koks, AS Saksa Auto esinduse töökoja juhataja:
Sõidan juba viis aastat lamellidega ega saa öelda, et need millegipoolest naelrehvidele alla jääksid. On võimalik, et mõned leiavad, justkui võiksid nad talvel naelrehvidega sõites tugevamini gaasi vajutada.
Naelad rikuvad teekatet, rikutud teekate lõhub autosid. Naeltega teekattest lahti kraabitud tükikesed võivad auto värvi kriimustada.

Riho Tänak, Põhja politseiprefektuuri korrakaitse ja liiklusjärelevalve osakonna avariiteenistuse komissar:
Mulle tundub, et nende 15 aasta jooksul, mis me oleme sõitnud naelrehvidega, on meie autojuhid väga ärahellitatuks muutunud. Tõsi küll, jääl sõites on naelrehvid kindlamad. Toodetakse küll juba ka kõrge profiiliga lamellrehve, mis ei jää naelkummidele alla, kuid need on väga kallid.
Kui sõidate rohkem linnas ja suurtel magistraalidel, on parem valida lamellrehvid, kui aga peate sageli liiklema külavaheteil, mis vähimagi ilma soojenemise puhul jääga kattuvad, on tõenäoliselt siiski arukam naelrehve kasutada.

Johannes Pirita, liiklusspetsialist ja autokooli omanik:
Kui keelata, siis tuleks seda teha kogu riigis. Ja ainult ühel tingimusel: kui riik garanteerib, et teed ei muutu libedaks.
Keelata naelrehve üksnes seepärast, et need rikuvad asfalti, ei tohi. Mis on olulisem, kas mõned kilomeetrid asfalti või päästetud inimelud?
Soomes ja Rootsis, kus on meiega sarnane kliima, kasutatakse samuti naelrehve. Ja Rootsis on teede olukord sellele vaatamata lausa suurepärane – nad on asfaldile lisanud graniidipuru.

Rain Hallimäe, maanteeameti teehoolduse osakonna juhataja:
Maanteeamet ei poolda naelrehvide täielikku keelamist.
Teedele põhjustatud kahju vähendamiseks tuleks lisada naelrehvidele aktsiisimaks. Aktsiisi võiks sisse viia 4–5 aasta pärast, et autoomanikud jõuaksid ära kasutada juba olemasolevad naelrehvid. Laekuvaid summasid tuleks kasutada väikese liiklusintensiivsusega teede parandamiseks.

* * *

Keskklassi nael- ja lamellrehvid on enam-vähem ühe hinnaga, kõrgema klassi lamellrehvide hind seevastu võib naelrehvide oma mitu korda ületada.
Lamellrehvidega saab põhimõtteliselt sõita aasta läbi, kuid peab meeles pidama, et nende tööiga on sel juhul tublisti lühem kui rehvidel, mida kasutatakse ainult hooajal.
Veel tasub silmas pidada, et mitte üksnes naelrehvid ei riku asfalti, vaid asfalt lõhub ka naelrehve.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.