"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Ülevaade oma tervisest asub kliki kaugusel (0)
21. aprill 2008

Alates eelmisest nädalast võivad kõik Ida-Tallinna Keskhaigla patsiendid vaadata internetis infot oma tervisliku seisundi kohta, broneerida, muuta või tühistada oma arstiaega ja maksta visiiditasu.

Alates eelmisest nädalast võivad kõik Ida-Tallinna Keskhaigla patsiendid vaadata internetis infot oma tervisliku seisundi kohta, broneerida, muuta või tühistada oma arstiaega ja maksta visiiditasu.
Möödunud nädalal esitles Ida-Tallinna Keskhaigla uut e-teenust nimega iPatsient (www.itk.ee/ipatsient). Portaali saab siseneda ID-kaardi abil vabalt valitud ajal ja kohas, isegi teises riigis viibides.
Teenus on alternatiiviks haigla registratuurile ja telefoniteenusele. Kui seni on patsient pidanud mõnikord kümneid minuteid telefoni otsas ootama, enne kui registratuur vastab, siis nüüd saab igaüks ise endale iPatsiendi portaalis sobiva aja broneerida. Registratuuri sel juhul enne vastuvõttu enam pöörduma ei pea.
Samuti ei pea patsient oma analüüside või uuringute vastuste teadasaamiseks enam arsti juurde minema, ka nende kohta saab lugeda iPatsiendist.
Ida-Tallinna Keskhaigla kvaliteedijuht Kelli Podošvilev ütles, et seni on haiglal olnud 8- 12% tühivisiite, mille puhul patsient ei tule vastuvõtule ega teavita sellest enne haiglat.
“Kokku on haiglal päevas umbes 2000 arstivisiiti ja aastas ligi pool miljonit visiiti. iPatsiendi lahendus hõlbustab oluliselt patsientide ja raviasutuse vahelist suhtlemist,” rääkis Podošvilev.
Broneeritud vastuvõtuaja kohta saab taotleda meeldetuletust e-posti või SMSi teel, teavitus on patsiendile tasuta.
Abilinnapea Merike Martinson peab iPatsienti oluliseks murranguks arstiabi kättesaadavuse parandamisel. Tema sõnul on tegemist väga patsiendisõbraliku süsteemiga.
“Ka internetipangale oli alguses palju vastuseisu, aga täna on selle kasutamine inimeste igapäevatoimingutes täiesti tavaline. Ma usun, et uue patsiendiportaaliga läheb samamoodi,” rääkis Martinson.
Abilinnapea on ka ise portaali külastanud ning leiab, et selle kasutamine on väga lihtne. “Kõik on arusaadav juba esimesel katsetusel,” märkis ta.
Patsiendil tuleb maksta visiiditasu ette, mis Martinsoni hinnangul suurendab tõenäosust, et ta ilmub arsti vastuvõtule ka kohale.
Et Eesti ID-kaardi süsteem on väga hästi turvatud, ei maksa ka iPatsiendi andmete lekkimist karta.
Praegusel hetkel saavad süsteemi kasutada ainult Ida-Tallinna Keskhaigla patsiendid, kuid juba sügisel peaks iPatsient liituma riikliku e-tervise programmiga “Digilugu”.
Ida-Tallinna Keskhaigla käivitas iPatsiendi portaali esimese haiglana Eestis möödunud aasta novembris. Tänaseks on patsiendiportaalil läbitud pilootprojekt ning seda on külastanud ligi tuhat kasutajat. Vanim kasutaja on olnud 86- ja noorim 13aastane.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.