"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Tallinna reisisadama taastamine (0)
19. mai 2008

Tallinna ja Helsingi vahel avati aurulaevaühendus juba 1837. aastal ja see lõppes sõja tõttu 1939. a sügisel. 1964. aastal toimunud Kekkoneni ja Brežnevi kohtumistel lepiti muu hulgas kokku ka Tallinna reisisadama taastamine.

“Tallinna ja Helsingi vahel avati aurulaevaühendus juba 1837. aastal ja see lõppes sõja tõttu 1939. a sügisel. 1964. aastal toimunud Kekkoneni ja Brežnevi kohtumistel lepiti muu hulgas kokku ka Tallinna reisisadama taastamine.
1965. a kevadeks said dokumendid valmis ja kolme kuuga ehitati Tallinna esimene reisisadama paviljon. Tellija funktsioone täitis merelaevanduse ülem Modest Käbin. Paviljoni arhitektiks oli Voldemar Herkel ja inseneriks Leonhard Sokk. Rajatise ehitas Tallinna Remondi- ja Ehitusvalitsus.
Tallinna sadama ametlik avamine toimus 7. juulil 1965. a. Aktusekõne pidasid EKP Tallinna juht Väino Väljas ja Tallinna linnapea Johannes Undusk. Soome poole saadeti teele laev Vanemuine. Järgmisel päeval tuli laev tagasi soomlaste delegatsiooniga, kuid minul oli ehitajana võimalus ­Soome sõita alles teisel aastal.”

­Tervitades,
Leonhard Sokk,
ehitusinsener, emeriitprofessor
Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.