22. maist hakkas kehtima sotsiaalministri määrus, mille alusel on rahulolematul patsiendil õigus esitada kaebus sotsiaalministeeriumi juures töötavale tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjonile (TKE). Seni sai kaebusi esitada tervishoiuametile.
Komisjoni liikme Peeter Mardna sõnul näitas senine kogemus, et aasta-aastalt suurenes nende kaebuste hulk, mille põhjuseks olid eelkõige suhtlemisprobleemid. “Nüüd on lahus tervishoiuteenuse järelevalve, mida teeb tervishoiuamet, ja tervishoiuteenuse kvaliteedile hinnangu andmine, milleks on moodustatud ekspertidest komisjon,” ütles Mardna.
TKE koosseisust kaks kolmandikku on arstid, neist enamik pikaajalise kogemusega tunnustatud spetsialistid. Kaebused peavad olema menetletud kolme kuu jooksul nende esitamisest arvates.