"Tallinn tegigi minust selle inimese, kes ma praegu olen."

Laulja Ivo Linna
Kuldne lõpetaja (0)
30. juuni 2008

Eesti kooliõpe on liiga faktikeskne, leiab üks Tallinna 169 kuldmedalistist koolilõpetaja Mihkel Seeder.

Eesti kooliõpe on liiga faktikeskne, leiab üks Tallinna 169 kuldmedalistist koolilõpetaja Mihkel Seeder.

Raekojas Tallinna 90 parimale gümnaasiumilõpetajatele toimunud linnapea Edgar Savisaare vastuvõtul sai oma nime võrdselt kroonitud peadega linna külalisteraamatusse kirja panna ka Mihkel Seeder. Saksa Gümnaasiumi lõpetanud Mihkel Seeder on oma kooli fänn, sealt saab ta kaks tunnistust – Eesti ja Saksa. “Saksa tunnistust aktsepteeritakse ja tuntakse paremini ka mujal Euroopas,” selgitas noormees.
Suure väljavaatena nimetab germanistikat õppida plaaniv Seeder Euroopas töötamist. “Võiks arendada Eesti–Saksa suhteid ja tutvustada Eestit, ent enamiku elust veedaks siin. Räägitakse ju kogu aeg, et intelligents jookseb laiali, et hambaarstid lähevad Iirimaale ja ehitajad Soome.”
Seedri meelest on Eesti koolides vaja liiga palju faktiteadmisi. “Saksa koolides on hindest üks kolmandik aktiivsuse eest. Hinnatakse ka suhtlemis-, esinemis- ja esitlusoskust.”
Seedrile meeldib, et abiturent saab lõputunnistusele hinded kõigi kolme gümnaasiumiaasta tulemuste eest. “Peab õppima kolm aastat järjest, ei saa õppima hakata alles 11. klassis. Ajal, mil lõputunnistusele läksid vaid 12. klassi hinded, tekkis probleem, et veeti lihtsalt kahtedega läbi.”
Peale iseenda sõltub aga õppimine tema meelest eelkõige õpetajast, ka ülejäänud klassi õpihuvist ja vanematest.
Haridus aitab Seedri meelest võimaluse mõista, kuidas mõtlevad teised inimesed üle maailma. “Haridus lihtsustab elu, aitab paremini toime tulla,” lisab ta.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.