"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Uudised 100 aasta tagant: Trammi käimapanek ei läinud viperusteta (0)
18. august 2008

Tallinna trammi esimestest päevadest kirjutas 22. augusti 1888. aasta „Wirulane“ .
„Tallinna hobuseraudtee peal on sõitmine nüid täies joones ja sõiduhimulisi on nii rohkeste, kui seda enne ialgi arwata ei võinud. Kuda kuuldud, on üleminewal laupäewal umbes 3500 inimest ja pühapäewal koguni 5000 inimest hobuseraudteel sõitnud. Muidugi oliwad need esimesed sõitjad enam lusti kui tarwi pärast sõitmas ja ei saa edaspidine sõitjate arw enam nii rohke olema. Siiski on arwata, et tähendatud raudtee kuluid kasudega tasub ja ehitajad selle ehitamist kahetseda ei pruugi.
Et asi alles uus ja tundmata, siis on selle mõne päewa sees, mil sõitmine hobuse raudtee peal wältanud, tema peal ka juba paar õnnetust ette tlnud. Esimene kord on kaks wagunit tee pööru peal kokku põrkanud, kus juures teise waguni jalalaud purustatud saanud, kuna teine kord kahest üksteise järele sõitwast wagunist wiimane esimese kinnipidamise juures sellele tagant kange hooga wastu jooksnud. Õnneks saadud hobune kõrwale tõmmata, nii et sellele wiga ei saanud,“ kirjutas ajaleht.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.