"Tallinn tegigi minust selle inimese, kes ma praegu olen."

Laulja Ivo Linna
Pool tonni kommi ja hää nõu pealekauba (0)
25. august 2008

Kui te tahate saada kas tasuta juriidilist nõu, tarbijana abi pärast praakkauba ostmist või on teil muid linnaga seotud asjaajamisi, siis tasub pöörduda Vabaduse väljak 7 asuvasse linna infosaali, mis pühitseb 31. augustil kümnendat sünnipäeva.

Kui te tahate saada kas tasuta juriidilist nõu, tarbijana abi pärast praakkauba ostmist või on teil muid linnaga seotud asjaajamisi, siis tasub pöörduda Vabaduse väljak 7 asuvasse linna infosaali, mis pühitseb 31. augustil kümnendat sünnipäeva.
Kõige rohkem soovivad infosaali külastavad inimesed just tasuta juriidilist nõu saada, palju külastajaid tuleb oma elamu või maaga seotud küsimustes. Aastas külastab infosaali umbes 76 000 inimest ja nad söövad nõu saades ära ka rohkem kui pool tonni ehk 600 kilo komme.
«Kui ajakirjanduses ilmub teade mingite Tallinna uuenduste kohta, on tulijaid kohe palju,” lisab infosaali juhataja Anneli Arras.
31. augustil kümneaastaseks saaval infosaalil on ka oma püsikunded. Näiteks tuleb sageli büroosse naisterahvas, keda töötajad kutsuvad Prantslannaks. Arrase sõnul on tegemist erakordselt haritud naisega, kes ilmselt kunagi liikus boheemlaste ringkonnas. Prantslanna kirjutab pidevalt hingekriipivaid kirju – hiljuti näiteks trahviti teda ebaõiglaselt piletita sõidu eest.
On ka tõeliselt omapärane «kompvekipaar»: keskeas mees ja naine käivad perioodiliselt infosaalis ja haaravad osava liigutusega kõikidest kausikestest kaasa külastajatele mõeldud karamellid.
Infosaal pakub külastajatele ka kõikvõimalikke infoteatmikke, väga menukaks osutus näiteks Tallinna jalgrattateede kaart.
Buklettidega saab ka nalja. «Kord peatus Roosikrantsi nurgal furgoon, laadis ruttu maha 30 kasti buklettidega ja sõitis minema,” jutustab Arras. ”Kui olime kastid avanud, kaotasime kõnevõime: meile oli toodud 30 kasti brošüüre «Ohutu seks». Tuli ise «juurdlus” korraldada, et teada saada, kuhu need tegelikult saata tuleb.
«Räägitakse, et klient on kuningas. Meie arvame, et lisaks sellele on kõik meie töötajad kuningannad,” kõneleb Arras, kelle sõnul saali tema praegusel kujul omal ajal polnud: oli vaid palju väikseid kabinetikesi, kus külastajaid vastu võeti.
 «Kõik, kes siin inimesi teenindavad, teavad rohkem kui ainult oma eriala, oleme siin kõik saanud lausa veidike juristideks.
Kui külastaja soovib juristiga kohtuda, siis püüame välja selgitada, kas talle on tõepoolest vaja just juristi abi – mõnikord oskame me ise inimese mõne muu spetsialisti juurde saata.»
Justkui nende sõnade tõestuseks oleme saali teenindaja Isabel Rubeni ja ühe juristi juurde minna sooviva meesterahva vestluse tunnistajaks. Ruben selgitab, et juristide vastuvõtt algab oktoobris, aga kui külaline ütleb, millises küsimuses ta tuli, siis võib juhtuda, et teda saab aidata palju varem. Külastaja vastab, et tahab konsulteerida pärandi küsimuses ja saab vastuse, et sellise küsimusega on tarvis pöörduda hoopis notari juurde ja et sellist konsultatsiooni saab tasuta.

Infosaali teenused

Vana saal (sissepääs Vabaduse väljakult):
Administraator, Korteriühistute Liidu juristid, ID-piletite müük, elanike register, avalike ürituste ja koosolekute korraldamise dokumentide vormistamine, tarbijakaitse infopunkt, tasuta juriidiline abi, munitsipaalpolitsei infopunkt.

Uus saal (sissepääs Roosikrantsi tänavalt):
Administraator, konsultatnt maaküsimuste alal, ettevõtlustoetused, konsulteerimine projekteerimise ja detailplaneeringute küsimustes, kesklinna elanikele ja invaliididele parkimislubade väljaandmine, raie- ja taksolubade väljastamine, veoste korraldamine, tänavareklaami ja selle eest saadava maksu küsimused, kaevetööde lubade väljastamine, ehitusprojektide ja veoste kooskõlastamine.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.