"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Eestlased ei kaeba tarbijana (0)
01. september 2008

Euroopa Komisjoni tellitud uurimusest selgub, et eestlane ei kipu tarbijana petta saades oma muret lahendama.
Kuneva tutvustas Gallupi juulis koostatud uurimust, millest selgus, et probleemide korral ei tee koguni 8% eestlastest selle suhtes midagi ja vaid 3% esitab müüja või teenusepakkuja vastu ametliku kaebuse.
Ometi ei tähenda see, et siinne rahvas üldse tarbijamuredega ei tegeleks. Nimelt pöördus 53% uurimuses osalenud inimestest probleemi lahendamiseks müüja või teenusepakkuja poole, 13% aga Tarbijakaitseametisse. Ülejäänud üritasid oma õiguste kohta infot leida internetist või küsisid nõu sõpradelt-sugulastelt. Väga vähe teatakse aga valitsusvälistest tarbijakaitseühendustest, mistõttu nende poole pöörduti vai 1% juhtudest.
Praegu osatakse abi paluma minna üldjuhul vaid müüja juurde või Tarbijakaitseametisse. 36% inimestest pöörduks kauba müüja või teenusepakkuja poole. Tarbijakaitseametisse pöörduks 35%. Väga vähesed, 6%, otsiksid infot ja nõu oma õiguste kohta tarbijana internetist või sõpradelt-sugulastelt. Vaid 4% pöörduks valitsusvälise tarbijakaitse ühenduse poole ja 2% advokaadi poole. Kõigest 1% küsitletuist nimetas Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskust. Kordagi ei mainitud valitsust, ministeeriume, kohalikke võime või Euroopa Liidu esindusi.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.