LÕUNAPAUSIKS HELSINGISSE
“Ei ole enam ebatavaline, kui Tallinna ametnik töötab Helsingi linnavalitsuses ja mitte ainult ei vaata, kuidas töö käib, vaid on ametipostil. Ei ole enam ebatavaline, et linnaametnikul on käes lilled ja kingipakk, ja kui talt küsida, et kellel on sünnipäev, siis ta vastab, et kolleegil Helsingis, ta käib ära ja on pealelõunaseks koosolekuks tagasi.”
Tallinna linnasekretär Toomas Sepp
* * *
LAEVAPILETI HINNAD KUKUKSID
Minul on näiteks Tallinnast Helsingisse näitusele või kontserdile tunduvalt lihtsam minna kui Tartusse.
Helsingi–Tallinna raudteetunnel on aga vajalik, sest muidu me upuksime ära varsti autode hulga sisse, mis Soome lahte ületavad. Mäletan ka, et kui lasti käiku tunnel Inglismaa ja Prantsusmaa vahel, siis kõigi suureks ehmatuseks kukkusid laevapiletite hinnad kaks korda. Läbi tunneli pääsevad inimesed teisele kaldale umbes 45 minutiga.
Riivo Sinijärv, Navirail OÜ juhatuse liige
* * *
ÜHISED UUENDUSED
Helsingi ja Tallinna elanikke on kokku kaks miljonit ning mulle meeldib kasutada sõna kaksiklinn. See näitab, et meie linnadele on lähedus eriti tähtis. Eesmärk polegi üksteiselt tingimata paremini tehtud asju üle võtta, vaid rakendada oma paremust ühiste huvide eest. Meil on potentsiaal ühises innovatsioonis, transpordis, turismis, tunneliehituses ja Cultura projektis.
Jussi Pajunen, Helsingi linnapea
* * *
Tunnel vähem, kui 20 aastaga
Tunneli ehituses on Soomes kaugemale jõutud. Eestis ei taheta seda kuidagi tõsiselt võtta. Minu meelest on see tõsisem kui püsiühendus saartega. Euroopas on selliste riikidevaheliste ühenduste näiteid küllalt, niikuinii tehakse see ka meil ära. Arvan, et selleks kulub isegi vähem kui 20 aastat, mida on siiani välja pakutud. Helsingi on linnaarhitektuuris Tallinnalt õppust võtnud ja hakanud üle vaatama oma senist kõrghoonete ehitamisest hoidumist.
Edgar Savisaar, Tallinna linnapea