Isegi rongisõitu palavalt armastav inimene jätab täna mõnigi kord vajaliku sõidu tegemata asjaolul, et Balti jaama ümbrus pole reisi alustamiseks just kutsuv paik.
Isegi rongisõitu palavalt armastav inimene jätab täna mõnigi kord vajaliku sõidu tegemata asjaolul, et Balti jaama ümbrus pole reisi alustamiseks just kutsuv paik.
Seal viibides satuks otsekui minevikku, või õiguspoolest oli isegi nõukogude ajal rongijaam hulga kaunim koht kui praegu.
Paradoks on muidugi ka selles, et sealsamas, mõned meetrid eemal on tegelikult Tallinna üks ilusamaid puhkealasid, Snelli tiik, ning kõrgub ka valitsuse residents – Stenbocki maja. Ainult et Stenbocki majast ja ka vaateplatvormidelt avaneb väliskülalistele muidugi ülimalt armetu vaade. Ilusa-koleda nii kontrastset avaldumist pole Tallinna linnapildis ilmselt kuskil mujal võimalik veel ehedamal kujul tabada.
Õnneks võib Balti jaama tõenäoliselt aasta-paari pärast kustutada Tallinna kolekohtade nimekirjast, kuna linn on kuulutanud välja detailplaneeringu alla korrastamiseks.
Sarnaselt Vabaduse väljakule saab see järgmiseks kohaks, kus murtakse ka autode liigne ülemvõim, sest uus parkla rajatakse maa alla.
Samuti tekib inetu asfaltplatsi asemele meie närvilises linnakeskkonnas nii vajalik lõõgastav puhkeoaasike. Et ka turust ja räämas tootmishoonetest saab moodne kontserdi-, äri- ja elupaik, on lausa kirss tordi peal.
Kui Balti jaam õitsele lööb, muutub kindlasti ka rongisõit palju populaarsemaks, vähendades omakorda pisutki autostumist, mis on jälle piisake heaolukarikasse.