"Kui vanasti said inimesed tänaval petta, siis nüüd internetis."

Joosep Kaasik, Põhja prefekt
Tarbija küsib: Mida tuleks silmas pidada rõivaste keemilise puhastuse teenuste tellimisel? (0)
10. november 2008

Vajadus kasutada määrdunud riideeseme puhtaks saamiseks mõne keemilise puhastuse töökoja abi tuleneb kõigepealt rõiva külge kinnitatud lipikul olevast hooldustähistusest. Kui lipikul on tähega P (harva ka F või W) ring ja ristiga mahakriipsutatud pesuvann, siis tuleb kindlasti pöörduda keemilise puhastuse töökotta, sest kodus pestes võib eseme lõplikult rikkuda.
Keemilist puhastust nimetatakse mõnikord ka kuivpuhastuseks otsetõlkena terminist dry clean, mistõttu on paljudel inimestel eksiarvamus, et rõivaste puhastamine toimubki kuidagi kuivalt. Tegelikult pestakse rõivaid ka keemilise puhastuse käigus, kuid vee asemel kasutatakse orgaanilist lahustit. Lahustiga puhastamisel ei tõmbu tekstiilkiud kokku, ei kortsu nimetamisväärselt, ei anna värvi, lahusti ja sobivate abiainete koostoimes eemalduvad plekid. Seetõttu on keemiline puhastus hädavajalik eelkõige mitmest erinevast materjalist valmistatud rõivaste, nagu mantlid, ülikonnad, kostüümid, puhul.
Loomulikult pestakse keemilise puhastuse töökodades rõivaid ka klassikalisel viisil vee ja pindaktiivsete pesemisvahenditega. Muidugi vaid neid riideid, mille keemiline puhastus on keelatud või ei ole soovitatav. Suurem jagu puuvillasest kangast rõivaid, särke, pluuse jms vajavadki veega pesemist.
Keemilise puhastuse töökojad juhinduvad üldjuhul hooldusviisi valikul rõiva küljes olevast hooldustähistusest ja enamasti ka professionaalsest kogemusest nende toodete puhul, mille hooldus on lubatud nii keemilise puhastuse kui traditsioonilise, veega pesemise teel. Seepärast ei maksa rõivalt hooldustähistusega lipikut kunagi ära lõigata. Pealegi ei võta mõned töökojad hooldustähistuseta rõivaste puhul endale vastutust töö tulemuse eest.
Vajalik on enne töö tellimist läbi lugeda töökojas välja pandud informatsioon. Üldjuhul on seal viited, millega tuleb arvestada töö tellimisel ja tehtud töö vastuvõtmisel. Igasugustesse hoiatustesse, mis viitavad võimalikele kahjustustele, tasub tõsiselt suhtuda ja nende sisu konkreetse toote puhul täpsustada. Hooldustähistusele tuleks tähelepanu pöörata juba toote ostmisel. Kui tellimiskviitungile tehakse märkeid, millele palutakse allkiri anda, siis tuleb neid lugeda ja mitte pimesi allkirjastada. Muidu võib töö vastuvõtmisel selguda, et olete allkirjaga kinnitanud, et töökoda ei taga soovitud kvaliteeti vms. Töö tellimisel tuleks kindlasti küsida, kas rõivas läheb puhtaks, kas ei teki mingeid ootamatuid kahjustusi. Kui te ei saa asjatundlikke vastuseid, on targem valida mõni teine töökoda.
Tarbijaid huvitavaid küsimusi saab esitada aadressil tarbijainfo@tallinnlv.ee või telefonil 640 4232.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.