"Tallinn on vinge koht, sest siin katsetatakse paljusid asju."

Jenni Partanen, Tallinna tehnikaülikooli tulevikulinna professor
Tallinn saab tulevikus ­atraktiivsed rannaalad (0)
17. november 2008

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul on 2011. aasta Euroopa kultuuripealinn teinud läbi olulise arengu, mille eesmärgiks on linnaruumi avamine merele.
“Kindlasti muudab merelinna inimkeskseks ka rannajoone vabastamine ja atraktiivsete rannaalade rajamine,” märkis Aas. “Tallinn avaneb merele, ning seda loomulikku arengut pole võimalik väärata. Seda imelikum on mõnede huvigruppide püüe tuua Tallinna kesklinna tagasi konteinerlaevade kaid ning Ro-Ro tüüpi aluste sadamasse kulgevad kilomeetritepikkused veokiterivid. Selliste arengutega ei saa linn nõustuda.”
Aas peab kummaliseks, kui sadama lobistide tööriistana kasutatakse mereturismi assotsiatsiooni, mille juhtfiguur Sulev Roosmaa esineb Eesti Päevalehes arvamuslooga, kus nimetab Tallinna tulevikku merelinnana tumedaks. Roosmaale assisteerib Heino Levald Merenduse Arendamise MTÜst.
“Tallinnale heidetakse ette sadamaaladele avaliku funktsiooni lisamist ning kaldapromenaadi kavandamist, mis võtvat sadamatelt arenguperspektiivi. Samas jätavad artikli autorid oma süüdistused konkretiseerimata,” väitis Aas. “Tallinna rannaäärsetes planeeringutes, olgu Kalasadamas, Kakumäel või Pirital, nähakse ette uute sadamate teket. Keegi ei planeeri reisisadama kesklinnast äraviimist, pigem soovib linn, et sadamaala ümbrus muutuks unustatud tühermaast taas mitmefunktsiooniliseks avalikus ruumiks,” selgitas Aas.
“Roosmaa ja Levaldi artiklit lugedes tekib kahtlus, et lugupeetud oponendid peavad sadamaks vaid raudtaraga suletud mereäärseid söe ja vanaraua vahelaadimisplatse, millised on jäänud õnneks aastakümnete tagusesse aega. Kummaline on ka suhtumine elamuasumitesse, mis mere äärde otsekui ei sobikski,” imestas Aas.
“Tallinna avamine merele lähtub samadest reeglitest, millest on sarnases arengus lähtunud sajad Euroopa merelinnad. Linnakeskuse sadamad kaotavad oma tähenduse suletud kaubaveotsoonidena ning sadamate piirkonnad elustatakse äri- ja elamuasumitega. Rannapromenaad annab võimaluse heita ka linnas pilgu silmapiirile. Selles ongi avatud linna võlu,” arvas Aas.
“Aastakümneid merendusega seotud inimesena teab Roosmaa hästi, et Tallinna kui merelinna tume tulevik johtub mitte planeerimistegevusest, vaid riigi soovimatusest tegeleda merendust reguleerivate seaduste väljatöötamisega,” leidis Aas.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.