“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
Abitelefoni mured, rõõmud ja naljad (0)
02. veebruar 2009
Tallinna abitelefoni 1345 teenistuse juhataja Herve Merivaldi sõnul on kurje kõnesid vähe, paljud helistavad teevad hoopis tuju heaks.

Leidub tallinlasi, kelle arvates peaks linnaabi telefoni dispetšerid teadma nii laulupidude ajalugu kui ka vastust küsimusele, kas kõrvitsaseemned on tervisele kasulikud.

 

 

Linnaabi telefon 1345 loodi selleks, et aidata tallinlastel ööpäev läbi lahendada olmelisi tehnilist laadi probleeme. Sellele numbrile võib helistada, kui toru lõhkes, kui on vaja elektrikut või lõhnab koridoris gaasi järele, aga teatada tasub ka puuduvast kanalisatsiooniluugist, teele kukkunud puust, kustunud valgusfoorist või hulkuvast koerast.

Dispetšer kuulab helistaja ära ja selgitab välja, mida tuleks ette võtta, soovitab, kuhu pöörduda, annab kontaktid, olgu siis inimesel vaja ühendust saada prügikoristusfirma või mõne linnaametnikuga. Kella 8-20 võtab telefoni vastu neli inimest, öösel üks. Kokku on meeskonnas 12 inimest, kes valdavad võrdselt hästi eesti ja vene keelt.

šampus Russalka juures

Kõik probleemid, millega linnaelanikud pöörduda võiksid, on jagatud 34 kategooriasse. Aga tuleb ette ka nö kategooriaväliseid küsimusi. Näiteks tahavad pulmakorraldajad teada, kas Russalka juures šampuse joomine on avaliku korra rikkumine (siinkohal märgime, et formaalselt on küll, aga tegelikult, nagu kinnitati politseiametist, keegi sekkuma ei hakka, kuni kõik pulmalised käituvad viisakalt – traditsioon on traditsioon).

Helistajatel on olnud ka üsna omapäraseid küsimusi, näiteks tahetakse teada, mis nädalapäev parasjagu on (enamasti juhtub selline asi puhkepäevadel). Või siis uuritakse, millise numbriga loteriipilet võidab, millal on helistaja hambaaarstiaeg või kui palju raha on jäänud tema pangaarvele. Samuti on tahetud pitsat tellida, soovitud võtta SMS-laenu või küsitud abi selle kustutamiseks, palutud tõlkida üht või teist lauset eesti keelest vene keelde või vastupidi, uuritud, kuidas üks või teine sõna kirjutatakse

Näljased pardid

Linnaabi telefoni teenistuse juhataja Herve Merivald räägib, et talle on kõige rohkem meelde jäänud üks vanahärra, kellel oli tõsine mure Lepistiku pargi partide pärast: «Nad prääksuvad!». «Aga nad on ju pardid, nad peavadki prääksuma!» «Nad on näljased!» «Miks te nii arvate?» «No kas täissöönud part hakkaks siis prääksuma…» Veenmaks muretsevat linnakodanikku, et partidega Lepistiku pargis on siiski kõik hästi, kulus tubli veerandtund.

Merilaidi jutu järgi pole selliseid kõnesid palju, ehk paarkümmend kuus. Aga olgu kõne ükskõik kui kummaline, dispetšerid püüavad igal juhul abistada: aitavad otsida selle ettevõtte kontakte, kellest võiks tulu olla, või juhatavad infotelefonile.

Linnaabi telefonil on ka oma «püsikliendid», keda dispetšerid juba hääle järgi tunnevad. Õnneks pole neid väga palju, kuid mõned neist helistavad mitu korda päevas, et nö auru välja lasta… Samas tuleb ka selliseid kõnesid, mis terveks päevaks tuju tõstavad.

Linnaabi telefoni 1345 populaarsus on kasvanud. 2001. aasta sügisel, kui tööd alustati, helistati kuus keskmiselt sada korda, nüüd üle tuhande korra. Abitelefonile helistamine on tasuta, maksta tuleb vaid oma telefoni kõneaja eest vastavalt telefoniteenust osutava operaatori hinnakirjale.

Kummalisemad küsimused läbi ajaloo

• Ma olen kaheksakümne aastane ega mõista, miks valitakse Eesti kõige seksikamat inimest!

• Miks on Lastekodu tänav nii kitsas, inimestel, kes turult tulevad, on seal kitsas!

• Miks lubatakse naistel autot juhtida?

• Kas koristaja peab kohvitasse pesema?

• Andke, palun, statistilised andmed inflatsiooni kohta!

• Kui palju maksab üks megabait?

• Kas tasub osta tofukuubikuid?

• Mis asi on aktsia?

• Kuidas kõige paremini puid kärpida?

• Miks Nõmme kohal lennukid lendavad? Tehke midagi!

• Miks on lahjad sigaretid kangetest kallimad?

• Kas tahaksite kuivatatud kala?

——————————————————

Teised abitelefonid Tallinnas

126 Usaldustelefon

1707 Anonüümne abitelefon narkootikumide, HIV ja aidsiga seotud

probleemide korral

16106 Pensioniamet

655 8088 Usaldustelefon «Eluliin»

655 6088 Laste usaldustelefon

646 6666 Noorte usaldustelefon

631 4300 Tallinna psühholoogilise abi telefon

1492 Vägivalla all kannatavate naiste abitelefon

Politseiga saab ühendust telefonil 110, kiirabiga 112, perearst annab tasuta konsultatsiooni telefonil 1220. Munitsipaalpolitsei number on 14 410.
 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.