“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
Uutes Scania bussides pole karta ukse vahele jäämist (0)
16. veebruar 2009
Autobussikoondise juhatuse esimehe Hugo Linholmi sõnul on uued bussid sõitjatele turvalised ja peavad ka palju kauem vastu.

Tallinna tänavatele lisandunud 15 Scania turvakaameratega liigendbussi turvakaamera ja pidurisüsteem välistavad võimaluse, et buss hakkab sõitma ka siis, kui inimene on jäänud ukse vahele.

 

Tallinnas ja muudeski linnades on esinenud juhtumeid, et bussijuht ei märka õigel ajal inimese jäämist ukse vahele. Hiljuti tänavatele jõudnud 15 uhiuue bussiga seda muret pole. Muu hulgas on bussidel olemas turvakaamerad, mille monitor asub juhi juures. «Bussijuht näeb sealt, kas mõni inimene on veel peale tulemas, samuti saab ta jälgida, et keegi ei jääks uste vahele,» selgitas Tallinna Autobussikoondise juhatuse esimees Hugo Linholm. «Kui inimene jääbki kogemata ukse vahele, siis ei luba andurid ja pidurid bussil sõitma hakata.»

Samuti on bussidel süsteem, mis ei lase sõitma hakata enne, kui uksed on täielikult sulgunud. «Sellist õnnetust, nagu hiljuti juhtus trollile hüpanud ja ukse vahele jäänud koolipoisiga, uute bussidega juhtuda ei saa,» kinnitas Linholm.

«Kui võrrelda uusi busse endisaegsete Ikarustega, siis väga suur erinevus on sõitjate mugavuses,» rääkis Linholm. «Vanuritel ja lapsevankriga emadel on mugavam bussi siseneda, sest need on madalad.» Busside esimese ja teise ukse juures puuduvad trepiastmed. Vanurite, liikumishäiretega inimeste, lapsevankri ja invakäruga sõitjate paremaks teenindamiseks on sõiduki esiosas küljekallutussüsteem. Teise ukse juures asub kokkupandav metalltrapp, mille abil saavad ratastoolis ja lapsevankriga sõitjad bussi siseneda ja väljuda ka siis, kui peatuses ei ole kõrgendusega ooteplatvormi. Teise ukse juures on koht ja täiendavad signalisatsioonilülitid ratastooli ja lapsevankriga liiklejatele.

Sõidukitel on oranži tooniga elektroonsed marsruuditablood ees, paremal küljel ja taga, ning kaks tablood salongis. «Busside elektroonsed tablood ei ole eputamise pärast,» selgitas Linholm. «Tablood on kirkad ja paistavad kaugele silma ka siis, kui päike neile peale paistab. Kui buss vahetab liini, on võimalik kiiresti teavet vahetada. Kunagi kirjutati liini info kas või tordikarbile, peaasi, et inimene aru sai.» Peatuste nimesid teatab buss automaatselt.

Linholm sõnul peaks uued bussid liinil püsima 14-15 aastat ehk poole kauem kui Ikarused. «Vanu Ikarusi ei saanud külma ilmaga vahel käima, mõni buss töötas öö läbi, et hommikul liinile minna,» nentis Linholm. «Tänapäeval arvestab kütusekulu ja diagnoosib rikkeid busside pardakompuuter.»

Edaspidi saab autobussikoondis igapäevatöös loobuda kõige vanematest, üle 20 aasta vanustest bussidest, mis pole töökindlad ja on nii tehniliselt kui ka moraalselt vananenud.

15 uut Scania bussi on viimane osa bussihankest, mille käigus sai Tallinn 2007. aastast alates 65 uut sõidukit.

Uutes bussides on 40 istekohta, 101 seisukohta ja koht lapsevankri paigutamiseks.
 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.