“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
Iga laps peaks lõpetama vähemalt põhikooli (0)
23. veebruar 2009
Iga last huvitab miski – õpetaja peab suutma selle üles leida.

Eesmärki, et kõik linna õpilased lõpetaksid põhikooli, peaksid aitama saavutada nii klassijuhatajad, abiõpetajad kui ka Tootsi klassid.

 

 

«Usun sinisilmselt, et seda on võimalik saavutada,» ütleb Tallinna haridusameti üldhariduse osakonna juhataja Viivi Lokk. «Need juhtumid, mis minuni on jõudnud, annavad küll alust uskuda.»

Eestis on laste põhikoolist väljalangevus Euroopa mastaabis suhteliselt suur, keskeltläbi tuhatkond last aastas, Soomes samal ajal 50-60. Pahatihti on põhjuseks vanemate või õpetajate huvipuudus ja perede raske sotsiaalmajanduslik taust.

Seetõttu on Tallinnaski hulgaliselt lapsi, kes enne põhikooli lõpetamist kooli vaateväljast kaovad. Tallinna uus põhi- ja üldkeskhariduse arengukava 2009.-2014. aastaks seab eesmärgiks, et põhihariduse saavad kätte absoluutselt kõik lapsed.

Loki sõnul on selle eesmärgi täitmise puhul küsimus eelkõige selles, kas kool märkab last ja kas probleemide ilmnemisel reageeritakse õigeaegselt. Samuti kas koolides on kokku lepitud, millal tuleb käiku lasta tugisüsteemid.

«Tavaliselt ulatuvad õppimisprobleemide juured algklasside aega, kui lapses pole osatud või suudetud tekitada õppimisharjumist,» räägib Lokk. «Ma olen veendunud, et lootusetuid juhtumeid pole olemas, alati saab midagi teha. Iga last huvitab miski, kunst on aga see miski üles leida ja sellega õpetamisel arvestada. Õpetajaks olemise üks eeldusi on võime laskuda lapse tasandile.»

Eriline koht uues arengukavas on tugisüsteemide arendamisel, et utsitada nõrgemaid õpilasi õppimise vastu huvi tundma. Loki sõnul on kõige olulisem roll õpilaste probleemide lahendamisel klassijuhatajal. «Tema on esimene, kes märkab lapse muret, olgu see siis sotsiaalset laadi või õppimisega seotud, ja teab, kust abi otsida.»

Iga õpiraskustesse sattunud õpilase probleemid on erinevad, sestap on palju ka tugimeetodeid, mida kasutada: konsultatsioonid, logopeediline abi, parandusõpe, abiõpetajad, positiivse käitumise kujundamise tugikava, rahunemisklass, individuaalne õppekava jm.

 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.