“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
Eesti linnades mustad augud teadmistes teede kohta (0)
13. aprill 2009
Löökaugud Tartus Aleksandri tänaval.

Tallinn on ainus linn Eestis, kes tellib igal aastal teede tehnokeskuselt uuringu tänavate seisukorra kohta, et saaks seda objektiivselt hinnata.

Kommunaalameti registriosakonna juhataja Inga Raadiku sõnul ei käsi küll ükski seadus teede seisukorra kohta uuringuid teha, kuid Tallinn tellib selle teede tehnokeskuselt iga aastal.

«Uuring annab hea ülevaate tänavate kandevõimest, roopasügavusest ja tasasusest,» selgitas Raadik «Lisaks tellisime PMS (lühend ingliskeelsest terminist Property Management System – süsteem, mis võimaldab näiteks teede seisukorda hinnata – toim) uuringu ka Tallinna sildade kohta ja selle tulemused pannakse sel aastal internetti üles.»

Võimaluse korral ajastab linn uuringu igaks sügiseks, teeremondi hooaja lõpuks. «Pole ju mõtet teha uuringuid, kui on teada, et tänav läheb nagunii remonti,» mainis Raadik.

Teede tehnokeskuse projektijuht Tiit Kaal nentis, et teised omavalitsused pole ammu oma teede-tänavate olukorda kirjeldavaid uuringuid tellinud. «Tallinn on seda teinud igal aastal,» lausus Kaal. «Narva ja Pärnu tellisid teekatete seisukorra uuringu 2007. aastal, aga tavaliselt omavalitsused seda ei tee, meil on asjakohane leping vaid maanteeametiga. Teoreetiliselt saaks teede uuringutega Eestis heal juhul hakkama ka teised firmad.»

Teistele liiga kallis

Paide ehitusnõuniku Eri Purgeti jutu järgi pole neil olnud kavas teede seisukorra uuringut tellida. «Loomulikult oleks uuring kasulik, kuid ma ei kujuta ette, palju see võiks üldse maksta,» lausus Purget. «Eelarves meil selleks summasid ette nähtud pole, eks praegu ole kriisiaeg ka.»

Rakvere teedeinsener Lennart Korbe ütles, et linnal poleks uuringu vastu midagi. «Oleme arutanud selle vajadust, kuid enne peaks küsima, palju asi maksma läheb,» ütles Korbe. «Meil on soine maa ja teede tasadus valmistab tihti muret. Uuring aitaks teada saada, kas mõne tänava rekonstrueerimisel tuleks ehk selle alus isegi kahe meetri sügavuselt läbi kaevata.»

Sõltub linna rahakotist

Tartu linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Mart Joosepi sõnul tellis Tartu oma teede kohta käiva uuringu mõni aasta tagasi. «Uuringu tegemine sõltub linna rahakotist,» selgitas Joosep. «Muidugi annab see hea ülevaate näiteks tee kandevõimest.»

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel näeb tänavate seisukorra uuringutes konkreetset kasu. «Uuring annab võimaluse hinnata lisaks teekatetele tänavate aluste seisukorda, see on vajalik, et saaks tänavate seisukorda terviklikult ja objektiivselt hinnata,» rääkis ta. «Me saame tehnokeskuselt konkreetseid soovitusi remondi järjekorra suhtes, mida linn ka arvestab. Ehk on teistel linnadel väiksem eelarve, kuid Tallinnale pole uuringute tegemine kvaliteetsemate teede nimel kallis.»

Kaalu sõnul ei saa uuringute puhul kindlast hinnast rääkida, see pannakse iga kord lepinguga paika.

Tartlased on oma teedega vähem rahul kui tallinlased

• Kui tallinlastest on oma sõiduteede olukorraga rahul 61%, siis tartlastest üksnes 39%.

• Samuti on pea kahekordne vahe kõnniteede olukorraga rahulolus – Tallinnas on kõnniteede olukorraga rahul 58% linlasi, tartlastest vaid 36%.

• Kvartalisiseste teedega oli tallinlased ja tartlased rahul ühtmoodi – kummaski linnas 39%.

See selgus küsitlusest «Tartu ja tartlased 2008», kus olid ära toodud ka uuringuandmed Tallinna kohta. Samas ei lase Tartu linn oma teede seisukorda igal aastal objektiivselt uurida.
 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.