Uue põlvkonna trollibuss, mis Tallinna elanikke teenindama hakkab, ei vaja kontaktvõrku. Eelmisel neljapäeval Tallinna jõudnud trollibuss ei erine oma kaaslastest väliselt kuigivõrd. Tegelikult on see aga uus nähtus trollibusside arenguloos – masinal on kõik trollibussi head omadused ja lisaks veel autobussi plussid.
«Meiega on sõlmitud leping 27 uue 18-meetrise trollibussi peale,» räägib Tallinna trammi- ja trollibussikoondise tehniline direktor Juri Malkin. «Trollid on kokku pandud Poola ettevõttes Solaris, mootorid ja elektriosa tehtud Tšehhi linnas Ostravas. 14 uut trolli juba töötab Tallinnas, seitse jõuab kohale sel aastal ja veel seitse tuleval aastal.»
Malkini jutu järgi tegi elektriosa tootja Tallinnale ettepaneku paigaldada ühte trollibussi voolukondensaator ehk omamoodi patarei, mis kogub energiat, kui trollibuss liigub. Kui elekter millegipärast juhtmetes puudub, suudab troll sõita kogutud energia arvel, ilma kontaktvõrguta.
Niisugusel trollibussil on mitmeid eeliseid. Sõiduk võib teha manöövreid, mida kontaktvõrguga seotud troll ei saa endale lubada – sõita elektrivõrgu purunenud kohast mööda ja ühendada ennast kontaktvõrku seal, kus vool on taas olemas.
Tehniliselt suudab niisugune troll sõita ilma kontaktvõrguta kuni pool kilomeetrit. Mustamäelt Õismäele niiviisi muidugi ei jõua, kuid Malkin nendib, et tehnika areneb kiiresti, nii et peagi saavad uue põlvkonna trollibussid Tallinna tänavatel ehk harjumuspäraseks. Seni on liinile jõudnud üks uutmoodi sõiduk. Selle katsetamiseks ja juhtide ümberõppeks kulub poolteist nädalat, seejärel läheb uus troll liinile. «Tahaks uskuda, et selleks ajaks, kui Tallinnasse jõuab uus partii trollibusse, on uue põlvkonna masinaid nende seas rohkem,» mainib Malkin.