"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Löökaukude lappimine käib ööpäev läbi (0)
15. veebruar 2013
Teisipäeval parandasid töömehed löökauke näiteks Kolde puiesteel. Talvine teeremont võtab kauem aega ning on kallis, sest suurem osa tööst tuleb teha käsitsi.

Juba aasta alguses kulutab linn tänavaaukude lappimisele 1,4 miljonit eurot.

Löökaugud on hilistalvel sulailmade ja külmade vaheldumisega linna tänavapildis paratamatu nähtus. Just siis hakkab talve jooksul kahjustada saanud teekate murenema. Linna palgatud teehooldajad ei istu aga käed rüpes. «Praeguseks on fikseeritud üle 70 probleemse tee- või tänavalõigu, millega igapäevaselt tegeletakse,» selgitas kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg.

Talvine segu sobib ka krõbeda külmaga

Põhitähelepanu pöörab linn peateedele ja tänavatele, kus liigub ühistransport. Esmajärjekorras likvideeritakse neis kohtades ohtlikud löökaugud. «Linna lepingupartner Tallinna Teede AS tegeleb praegu ööpäev läbi ohtlikumate löökaukude likvideerimisega,» rääkis Sulg. «Päeval töötab pidevalt kaks brigaadi ja öösel kolm, olenevalt ilmatingimustest jõuab üks brigaad vahetuse jooksul remontida 30-50 ruutmeetrit asfaldikatet.»

Ka artikli kirjutamise ajal olid töömehed usinalt ametis nii Sõle tänaval kui ka Vabaduse puiesteel kõige ohtlikumate löökaukude täitmisega. Kuna talvel ei ole külma tõttu võimalik teha parandustöid tavapärasel meetodil, on kasutusel talvine asfaldisegu, mille kasutamine on suvisest segust umbkaudu kolm korda kallim. «Kalliks muudavad talvise töö mitu asjaolu,» selgitas Tallinna Teede AS teehoiudivisjoni direktor Rainer Barjabin. «Üks asi on see, et aeganõudvat käsitsitööd on väga palju, ja teine see, et kui suvel toodab asfalti tehas, mis suudab tdeha seda päevas sadu tonne, siis talviti keedetakse materjal objektil ning seda on võimalik teha vaid üks tonn korraga.»

Pingeline töö

«Kuna asfaldisegu keedetakse siin kohapeal valmis, on selle temperatuur niivõrd kõrge, et seda kannatab rahulikult kasutada ka 20 miinuskraadiga,» selgitas teisipäeval Sõle tänaval teeremondibrigaadi tööd juhtinud Tallinna Teede AS projektijuht Uko Nõulik.

Tee-ehitajad teevad Nõuliku sõnul ka talvistes tingimustes täispikki tööpäevi, tihti tuleb töötada ka õhtutundidel ning öösiti. Töö on väsitav, sest lisaks põhitegevusele tuleb liikluskeerises pidevalt jälgida enda ümber toimuvat. «Näiteks siin Sõle tänaval on liiklus praegu nii tihe, et kogu aeg peab jälgima, et keegi meestest auto alla ei jää,» mainis Nõulik.

Suurim summa Ülemiste ristmikule

Aasta esimese kvartali teeremondi eelarve on Tallinnas
1 350 000 eurot. Lisaks löökaukude parandamise nn kiirabile jätkatakse kevadel muude töödega, mille täpne maht ja objektid selguvad lähiajal.

Suurima osa Tallinna tee-ehituse eelarvest neelab Ülemiste ristmiku ehitus – tänavu eraldab linn teede ja tänavate remondiks ette nähtud 35 miljonist tervelt 24 just selleks. Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise lõpptähtaeg on 2013. aasta 30. oktoober ning objekti kogumaksumus on umbkaudu 100 miljonit eurot.
 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.