Viimase viie aasta jooksul on andmekaitse inspektsiooni (AKI) poole tehtud pöördumiste av kasvanud üle viie korra, sõnas inspektsiooni peadirektor Viljar Peep
„Vaadates tagasi viie aasta tagusele ajale, on inspektsiooni poole pöördumiste arv üle viie korra kasvanud. Kui veel 2007. aasta jooksul vaadati läbi 110 kaebust ja 251 selgitustaotlust, siis 2013. aastal olid need arvud vastavalt 550 ja 1370, millele lisandus 1344 nõuandetelefoni kõnet, kusjuures inspektsiooni ametnike arv on vähenenud,“ ütles inspektsiooni peadirektor Viljar Peep esmaspäeval, andes riigikogu põhiseaduskomisjonile ülevaate olukorrast isikuandmete kaitse ning avaliku teabe kättesaadavuse osas, vahendas BNS.
Peep märkis, et teabevärava eesti.ee võimalused on suuresti kasutamata, mis puudutab näiteks haldus- ja kohtumenetluse alast teavet.
Ka olid kohtumisel kõne all interneti otsingumootoritega seotud küsimused ning ligipääs terviseandmetele seoses kavandatava töövõimereformiga.
AKI pressiesindaja märkis,et inspektsioonil on tavaks igal aastal lisaks seadusest tulenevatele kohustustele keskenduda ka mõnele ühiskonnas tähelepanu väärivale olulisele teemale. Mullu oli selleks kaamerate kasutamine töökohtadel, avalikus ruumis ja avalikel üritustel, tänavu on selleks isiklike mobiilsete seadmete kasutamisele töökohtadel ning väikeettevõtlusel ja e-kaubandusel.
Järgmine aasta toob suure tõenäosusega kaasa suurema tähelepanu avaliku sektori masinloetava teabe taaskasutamisele ning avaliku võimu ja inimeste vaheliste elektrooniliste suhtluskanalite korrastamise võimalustele.