Lugupeetud ajakirjanikud, olete oodatud neljapäeval, 18. detsembril kell 12 esimese uue CAF Urbos trammi esitlusele Pärnu maantee rekonstrueeritud trammidepoos aadressil Pärnu mnt 89.
Esimene tramm saabus Hispaaniast Zaragoza tehasest Tallinnasse 15. detsembril ja alustab peale seadistamist viimast osa ettenähtud testimisprogrammist, mille kohaselt peab tramm läbima reaalsetes liiklusoludes 1000 km. Arvestuste kohaselt peaks see täis saama veebruari alguseks. Kokku hakkavad Tallinna rekonstrueeritud 3. ja 4. trammiliini teenindama 20 uut moodsat trammi, millest 16 saabuvad järgemööda 2015. aasta jooksul. Viimased neli optsiooniga lisaks ostetud trammi jõuavad liinile I kvartalis 2016.a
Trammide kogumaksumus on 53,4 miljonit eurot ning need soetati Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel 2011. aastal sõlmitud saastekvootide müügitehingu rahaga.
Seoses uute CAF Urbos tüüpi trammide saabumisega oli vaja viia kogu 3. ja 4. trammiliini infrastruktuur seisukorda, mis võimaldab juba 2014. aasta lõpus kasutusele võtta kuni 70 tonnise registrimassiga trammid.
Uute trammide tehniliseks teenindamiseks rekonstrueeritakse ka Pärnu maantee trammidepoo. Rekonstrueerimistööde esimese etapi lõpuks on depoo 2014.a detsembris valmis uute trammide vastuvõtuks. Depoos vahetati välja rööpad ja kontaktliinid, paigaldati uued hooldusplatvormid ja tõstemehhanismid, samuti uus trammide liivatankimise süsteem. Kogu hoone soojustati ning paigaldati uus elektri- ja ventilatsioonisüsteem, vahetati välja kõik depoo väravad ning valati uus betoonpõrand. Rekonstrueeriti ka Pärnu maantee depoos asuv 3. veoalajaam. Depoo rekonstrueerimise II etapp lõpeb 2015. aasta septembriks. Trammidepoo rekonstrueerimistööde maksumus on 4,3 miljonit eurot ja seda finantseeritakse Tallinna Linnatranspordi AS vahenditest.
Juba novembris valmis rekonstrueeritud Pärnu maantee lõik Vabaduse väljak – Tondi. Tööde käigus uuendati rekonstrueeritud lõigul täielikult trammiliini rööbastee, vahetati välja trammide toitmiseks vajalik kontaktvõrk, rekonstrueeriti veoalajaamad ning uuendati trammitee all olevad kommunikatsioonid. Lisaks trammiteede rekonstrueerimisele teostati Kommunaalameti tellimusel ning Tallinna linna rahastusel Pärnu maantee ja Tondi tänava sõidutee ning kõnniteede taastusremont (uus asfaltkatend), paigaldati uus tänavavalgustus ja teostati Pärnu maantee viadukti kapitaalremont. Käesoleva etapi raames rekonstrueeriti uute trammide vastuvõtuks ka Pärnu maantee trammidepoo. Trammiliini läbimurre Majaka tänavalt üle Peterburi tee oli teostatud juba 2013. aastal.
20. novembril taasavati 4. trammiliin Vana-Lõuna – Ülemiste, mille jaoks viidi trammiliini rööbastee Vana-Lõuna ringil betoonalusele, sõitjate jaoks ehitati välja Vana-Lõuna trammipeatus koos ooteplatvormiga, välja vahetati trammiliini kontaktvõrk ja suur osa kandemastidest. Rekonstrueeriti Pärnu maantee depoos asuv 3. veoalajaam, millest hakkas toidet saama ka Vana-Lõuna trammiring.
trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK)
Tallinna 3. ja 4 trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot. Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid moodustavad sellest 53,4 miljonit eurot. Keskkonnaministeerium toetab Tallinna trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) 18,9 miljoni euroga. TLT ja Tallinna linn finantseerivad uute trammide liinile toomist 2013-2015 jooksul vähemalt 14 miljoni euro ulatuses.