Jälle oleme olukorras, kus valitsuse saamatu majandus- ja välispoliitika tõttu kannatab lihtne inimene. Möödunud aastal kukkus kaubavedude maht Eesti raudteel ja praeguseks on koondamisteate saanud 142 raudteetöötajat.
Aasta lõpus otsustas valitsus tõsta kütuseaktsiisi, mis tõi kaasa raudteevedude üldise kallinemise. Sektor, mis tõi varem Eestisse tuhandeid turiste, koondab veebruaris kümneid inimesi. 2006. aastal ületas Eesti-Vene piiri ööpäevas enam kui 40 kaubarongi, tänavu 2. veebruaril aga oli see arv viis. Eesti Raudtee ametiühingut paneb imestama, miks Läti ja Leedu suudavad veomahtu suurendada, aga Eesti mitte.
Kaubamahtude vähenemine on löök nimelt reisijaid vedavale Elronile, kel tuleb maksta raudteel sõitmise eest suuremat hinda. See omakorda toob kaasa Elroni sõidupileti hinnatõusu ja üsna pea ka seni jõudsalt kasvanud rongireisijate arvu kahanemise. Valitsus millegipärast ei paistagi pingutavat, et uued uhked rongid reisijatest lagedaks ei jääks. Ainsana teeb seda Tallinn, kes ainuüksi aasta algusest märtsini maksab Elronile 350 000 eurot, et tallinlased saaksid linna piires tasuta ja väljaspool linna odavamalt sõita.
Öeda, et reisijate arv on tänu Tallinnale meeldivalt kasvanud, tunnistas ka Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. Eelmisel aastal tegid tallinlased Elroni rongidega kokku pea 1,7 miljonit sõitu. Abilinnapea Taavi Aas kohtub Elroni juhtidega regulaarselt, et tasuta sõidud jääksid linlastele alles. Samas on ka Aas öelnud, et Tallinn ega ka reisijad teistest piirkondadest ei pea lisaks sõidukuludele kinni maksma raudtee vähenevaid kaubavoogusid.
Tundub, et riigi transport käib üldse üha enam alla. Aina hõredamaks jäävast bussiliiklusest oleme korduvalt rääkinud. Aasta alguses ähvardasid nigela palga tõttu streikima hakata Gobusi bussijuhid. Riigi doteeritavad bussisõidud võiksid tuua bussijuhtidele piisavalt tööd ja ka korraliku palga. Bussifirmad ei peaks koonerdama, vaid saaksid taastada suletud bussiliine, sest riigi toetus tuleks niikuinii ja firmad ei sõltuks enam nii palju kommertsedust.
Tasuta transpordist rääkides ei maksa unustada ka saartevahelist liiklust. Saarterohkel Soomel on nii mõnigi laevaliin, mis saari mandriga ühendab, tasuta. Kui juba riik nüüd praamiliikluse enda kätte saab, võiks meilgi olla tasuta parvlaevaliiklus vähemalt Hiiumaa ja Saaremaaga. Siingi on Tallinn eeskujuks. Saavad ju tallinlased laevaga tasuta oma saarele Aegnale sõita.