"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
FOTOD! Peterburi baleriinid tõid "Giselle'i" Tallinnasse (0)
23. veebruar 2015
Raepress

Balletikunsti kõrgklassi esindava Sankt Peterburi Riikliku Akadeemilise Leonid Jakobsoni nimelise Balletiteatri esituses oli Adolphe Adam´i balletti "Giselle". 

Eesti publikule juba Birgitta festivalilt tuttav teater asutati 1966. aastal tuntud ballettmeistri Pjotr Gussevi poolt. 1969.-1976. aastani juhtis teatrit väljapaistev koreograaf Leonid Jakobson, kelle pärandi hoidmisel on teatril tähtis roll. Käesoleval ajal on teatri kunstiline juht Andrian Fadejev. Truppi on autasustatud rahvusliku teatripreemiaga „Kuldne mask“ ja Peterburi teatripreemiaga „Kuldne sofit“. Lisaks kümnetele Venemaa linnadele on esinetud Jaapanis, Ameerika Ühendriikides, Mehhikos ja mitmetes Euroopa linnades.

1841. aastal Pariisis esietendunud „Giselle“ on jäänud üheks soositumaks klassikaliseks balletiks, mida on taasesitatud tuhandeid kordi kõigis muusikateatrites üle maailma. Balleti erakordse populaarsuse põhjust tuleb otsida Adolphe Adam´i hingestatud muusikas, Jean Coralli, Jules Perrot ja Marius Petipa koreograafias ning muidugi libreto aluseks oleva armastusloo traagilises ilus. „Giselle“ on vanim elavas traditsioonis tänapäeva jõudnud ballett, kuigi teatud muutusi on lavalugu siiski läbi teinud, osaliselt lihtsustunud, teisalt keerulisemaks muutunud.

Lugu ise on aga südamlik ja kurb ning vestab vaatajaile taluneiu Giselle’i ja krahv Albert’i õnnetust armastusest.

Milles ikkagi seisneb „Giselle’i“ erakordne menu ja vastupidavus ajale, on see ju püsinud mängukavades pea kaks aastasada ning köidab ka XXI sajandi nõudlikku ja haritud publikut. Võibolla mängivad siin rolli sügavalt isiklikud tunded. Kannustas ju esmalavastuse juures koreograaf Jules Perrot armastus, mis ühendas teda jumaldatud abikaasa baleriin Carlotta Grisiga, kellele mõeldes ta balleti väljenduslaadi vormis. Ehk just sellepärast on lavastuse tantsukeel säilitanud tänaseni oma eheduse ja maagilise jõu. Peterburi lavastuse aluseks olev Marius Petipa versioon lähtub koreograafi kiindumusest legendaarsesse Anna Pavlovasse, kes oli tema muusaks. 

 

Vaata galeriid (10)
Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.