Perearsti nõuandetelefoni 1220 juht Liina Normet teatas sel nädalal sotsiaalministeeriumile, et alates selle aasta 31. juulist ei ole nad nõus enam häirekeskuse kriitilisi kõnesid vastu võtma.
Normeti sõnul sai olukord alguse 2014. aasta sügisel, kui suulisel nõusolekul oli 1220 valmis ajutiselt vastu võtma häirekeskuse kriitilised kõned, mida keskuse enda arst või õde ei suuda hõivatuse tõttu teenindada, vahendas Postimees Meditsiiniuudiseid.
Enne perearsti nõuandeliini oli häirekeskusel pilootprojekt Põhja-Eesti regionaalhaiglaga, kus EMO arstid taolisi kõnesid teenindasid.
Liina Normeti sõnul on nende jaoks olukord kontrolli alt väljunud. 1220 saab kuus ligikaudu 60-70 häirekeskuselt suunatud kriitilist kõnet, ent nõuandeliini töötajad ei ole valmis neid enam teenindama, sest see on väga stressirohke töö ja neil puudub vajalik väljaõpe.
“Samuti ei ole meil tehnilist valmidust, me ei näe ega tea kiirabi asukohta, ei tea õnnetuse või kannatanu asukohta,” toob Normet pöördumises välja. Lisaks on kõned väga pikad, kohati 15-20 minutit.
Probleemi põhjust selgitades toob 1220 juht välja, et häirekeskuses on korraga tööl terve Eesti peale üks arst või õde, kes ei suuda kõiki kõnesid vastu võtta ja teenindada.