Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi Eesti jaeturul tänavu esimese kuue kuuga 24 200 tahvelarvutit 6,2 miljoni euro eest.
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul prognoosivad uuringufirmad, et tänavu müüakse maailmas esmakordselt rohkem tahvel- kui sülearvuteid, kuid GfK andmetel oli Eestis näiteks juunis osakaal veel 54 protsendiga sülearvutite kasuks, teatas Tele2 BNS-ile.
“Edaspidi hakkab tahvelarvuti järjest enam sülearvutit asendama ka ettevõtetes. Selleks võetakse kasutusele tahvelarvutid koos eraldiseisva või kuvatava klaviatuuriga ning sülearvutid jäävad rohkem suurt arvutusnõudlust vajava töö jaoks. Korporatiivtarkvara on juba üleminekuks valmis ning koosolekutel näeb järjest enam tahvelarvuteid,” ütles Seema.
GfK statistika kohaselt eelistavad eestlased suuri, 10-tolliseid tahvelarvuteid, mis moodustasid 54 protsenti juunis müüdud seadmetest. Mälumahu poolest olid populaarseimad 16-gigabaidised mudelid.
Tele2 müügistatistika põhjal Eestis ülekaalukalt popim tootja sarnaselt nutitelefonidele Samsung.
“Ülejäänud turu jagasid Apple, Sony ja Huawei,” ütles Seema.
GfK statistika kohaselt oli keskmine tahvelarvuti kättesaamishind juunis 279 eurot.