"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tallinna linna arenduses lähtutakse eelkõige linnaelanike mugavusest (0)
11. veebruar 2016
Scanpix

Tallinna linna arendustegevuse juures arvestatakse seda, et inimene tunneks end linnaruumis võimalikult hästi ning teda ümbritsev atmosfäär pakuks ilu ja üllatusi. Üheks suunaks on autoliikluse vähendamine ja ühistranspordi osakaalu kiire kasv, mis toetaks piirkonna konkurentsivõimet.

“Neid arenguid võtavad kokku kaks väga olulist printsiipi. Üks on ühistranspordi areng, praegu siis trammiühenduste täiendav loomine lennujaama ja sadama vahel, ja teine printsiip on see, et iga sellise suure arendusega muutuks järk-järgult kutsuvamaks, mugavamaks ja paremaks Tallinna avalik ruum ja eelkõige tänavaruum,” märkis Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd Tallinna TV uudistesaates.

Ülemiste City on jõudsalt arenenud ning on juba täna äri ja innovatsiooni keskus.
“Kümme aastat tagasi oli seal lennujaam ja Ülemiste järv, aga mida me oleme suutnud välja arendada, on järve kaldal asuv ja lennujaama hõlmav Põhja-Euroopa targa äri üks suuremaid ärilinnakuid. See hõlmab nii kontoripindu kui kaubandust – Ülemiste keskus on Tallinna ja Eesti suurim kaubanduskeskus,” lausus Mainor Ülemiste AS nõukogu liige Andrus Kaldalu. “Loomulikult on silmapiiril ka kaugemad asjad, nagu bussijaama kolimine Ülemiste Citysse, võib-olla rongi otseühendus Helsingisse. Hetkel on käimas trammitee pikendamine lennujaamani.”

Rotermanni kvartal on kümne aasta jooksul läbi elanud nii tõuse kui langusi, kuid kujunenud linna üheks hinnatumaks elukeskkonnaks. Kvartal asub strateegiliselt olulises kohas, olles lüliks vanalinna ja Viru keskuse ning sadamaala ja Viru keskuse vahel.

“Kahtlemata on Rotermanni kvartali näol tegemist Tallinna ühe esinduskvartaliga. Kvartal on saanud väga palju arhitektuurseid auhindu nii kodumaiselt kui rahvusvaheliselt,” märkis Rotermanni kvartali juht Martin Ühtegi. “Ma julgen loota, et tegemist on ka teatava sihtmärgiga turistide jaoks. Rotermanni nimi on kõlanud Tallinnast kaugemale.”

“Tallinn muutub päevast päeva paremaks ja linnaelanikule sõbralikumaks keskkonnaks. Meil on kaks-kolm printsiipi, mille alusel linn võiks areneda. Kesklinna piirkond võiks eelkõige elanikkonna poolest tiheneda, võiksid tekkida tugevad tõmbekeskused, nii nagu see on juhtunud Ülemiste City näitel,” rääkis Tallinna peaarhitekt Mänd. “Samuti tahame, et linn liigus mere poole ja mereni välja, et mereäär oleks aktiivsemas kasutuses.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.