Laevafirma Tallink käive kasvas mullu 2,6 protsenti 945,2 miljoni euroni, puhaskasum kasvas tunamulluselt 27,3 miljonilt 59,1 miljonini.
Kontsern vedas mullu kokku 9 miljonit reisijat ehk 1,1 protsenti rohkem kui aasta varem. See tõi ettevõttele kõikide aegade parima konsolideeritud müügitulu. Kulumieelne kasum (EBITDA) kasvas 20,5 protsenti samuti rekordilise 181,4 miljoni euroni, teatas Tallink Grupp börsile.
“Kontserni majandustulemused paranesid 2015. aastal peamiselt tänu suuremale reisijate arvule, suuremale pardamüügile reisija kohta, suuremale laevade prahtimise tulule ja madalamatele tegevuskuludele. Enamikul opereeritavatest liinidest kasvas jätkuvalt reisijate arv ning kontsern suurendas tihedas konkurentsis turuosa,” märkis juhatus aruandes.
Vaid neljanda kvartali arvestuses vedas Tallink kokku 2,1 miljonit reisijat ehk 3,6 protsenti rohkem kui aasta varem, neljanda kvartali käive kasvas 1,6 protsenti 227,6 miljoni euroni. Neljandas kvartalis teenis kontsern aga 1,3 miljonit eurot puhaskahjumit, selle tõid kiirlaeva Superstar müügiga seotud ühekordsed kulud kokku 9,5 miljonit eurot, mis sisaldab müügikahjumit ja tehingukulusid.
Kogu aasta jooksul müüs Tallink kolm laeva, mille müügist teenis kontsern kokku 115,4 miljonit eurot. Juhatuse teatel kasutatakse laekuvat raha peamiselt laenude tagasimaksmiseks ning uue 230 miljoni euro eest ehitatava LNG kiirlaeva Megastar ostuhinna sissemakseks.
Aasta kokkuvõttes tulenes kontserni müügitulu kasv juhatuse teatel suuremast restoranide ja poodide ning laevade prahtimise müügitulust. Restoranide ja poodide müügitulu kasvas 2,7 protsenti ehk 13,1 miljoni euro võrra. Laevade prahtimise tulud suurenesid 13,6 protsenti ehk 6,4 miljoni euro võrra ja kaubaveoteenuste müügitulu kasvas 1,3 protsenti.
Eesti-Soome vahelise laevaliini reisijate arv kasvas 2015. aastal 5 protsenti ja kaubavedu 17,9 protsenti, segmendi müügitulu suurenes kokku 5,1 protsenti. Soome-Rootsi vaheliste laevaliinide reisijate arv kasvas 4,1 protsenti peamisel tänu suuremale väljumiste arvule võrreldes 2014. aastaga, transporditud kaubaveoühikute arv vähenes 26,2 protsenti, segmendi müügitulu suurenes kokku 2,9 protsenti.
Madalad ülemaailmsed energiahinnad võimaldasid kontsernil juhatuse teatel sujuvalt üle minna madalama väävlisisaldusega keskkonnasõbralikuma kütuse kasutamisele ja varasemalt väljatoodud kõrgema kütusehinna risk ei realiseerunud. Turuhinnast tulenevalt oli kontserni 2015. aasta keskmine kütuse hind 5 protsenti madalam kui aasta varem.
Kütuse aastane tarbimise maht vähenes 13 protsenti, mis tulenes juhatuse hinnanguil peamiselt laevade efektiivsemast opereerimisest ja laevade arvu muutusest. Kütuse tarbimise mahu vähenemise ja madalama hinna tulemusena vähenes kontserni kütusekulu võrreldes 2014. aastaga kokku ligikaudu 20 miljonit eurot.
Kontserni netovõlg vähenes neljandas kvartalis 116,3 miljoni euro võrra 467,4 miljoni euroni, netovõla ja EBITDA suhe paranes veelgi ja oli neljanda kvartali lõpu seisuga 2,6. Kontserni kogulikviidsus ulatus neljanda kvartali lõpus 153,6 miljoni euroni, mis hõlmab 82 miljonit eurot raha ja 71,6 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite, tagades juhatuse hinnangul tugeva finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks.