"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Priit Willbach: Tallinna peamagistraalid võiksid olla betoonist (0)
19. aprill 2016
Scanpix

"Tallinna liiklussagedus ja –koormus on pea kaks korda kasvanud, ent meie teed on osaliselt ehitatud veel Nõukogude Liidu ajal ega vasta kandevõimelt ja muudelt parameetritelt tänastele vajadustele," märkis Tallinna linnavalitsuse nõunik Priit Willbach viidates põhjusele, miks Tallinna sisenevad 5-6 peamagistraali võiksid tulevikus olla betoonist.

Willbach selgitas Tallinna TV uudistesaates, et peatänavatel, kus liiklussagedus- ja koormus on väga suur, tuleb teekatendid ehitada paksemad. Edasine remont ja muu teehooldustegevus hakkaks toimuma ainult ülemiste kihtidega. See tähendab ka seda, et talvel ei tohiks teekattesse tekkida ühtegi auku. 

Betoonkatendite ehitamine ei ole Tallinnas uus asi. Heaks näiteks on Peterburi tee, mille vastupidavus on väga ilmekas – 50 aastat. Nüüd toimuks Peterburi teekantendi taastamine juba uue tehnoloogiaga.

Õigesti ehitatud betoonkatend on pika kasutusaja ja madalate hoolduskuludega. Tsementbetoonteede puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkatte teedega kuni 30%.

Üliraskelt koormatud teede puhul tuleks üle minna jäikadele katenditele ehk tsementbetoonkatenditele. Priit Willbach lisas, et Tallinn ongi tegemas ühte taolist katselõiku nägemaks, kuidas tee ka reaalselt vastu peab.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.