"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tallinna rattureid morjendavad koristamata klaasikillud (0)
24. mai 2016
Scanpix

Kui lähenev suvi toob linnatänavatele üha rohkem rattaga liiklejaid, siis sellega koos tulevad välja ka linnas rattaga liiklemise kitsaskohad. Peamine väljakutse rattaga linnas liigeldes on autode ja jalakäijatega mõõdu võtmine, kuid ka tänavate äärekivide ületamine ning klaasikillud teel, mis rattakumme purustavad.

Tallinlanna Monika Veelma sõidab rattaga peamiselt kõnni- ja kergliiklusteedel, kuna autoteel liiklemine on tema hinnangul siiski liialt ohtlik. “Sõidan kõnniteel, sest autojuhid ei oska enamasti ratturitega arvestada. Eriti ohtlikud on lähedalt möödasõidud,” arvas ta.

Kuid ka kõnniteedel tuleb tähelepanelik olla nii jalakäijate kui ka koeraga jalutajate suhtes. “Ka jalakäijad ei oska kahjuks jalgratturitega arvestada. Eriti ohtlikud on kõrvaklappide ja nutitelefonidega tegelased, kes ratturit ei näe ega kuule. Samuti koeraga jalutajad, kes lasevad koeral pika rihmaga teisel pool teed kõndida ning ratturil on peenikest rihma raske märgata,” kinnitas tallinlanna Heidi Kuningas, kes sõidab rattaga iga päev linnas 30-50km.

Lisaks autodele ja jalakäijatele on jalgrattaga sõitjatele linnas väljakutseks kõrged äärekivid ning ohtlikud klaasikillud. “Klaasikildude osas tuleb eriti ettevaatlik olla tavaliselt bussipaviljonide juures, kus leidub nii pudelikilde kui ka tihti lõhutakse paviljonide klaase, mis jäävad teinekord üsna kauaks koristamata. Möödunud aastal lõhkusin klaasikildude tõttu seitse korda rattakummi, kuni lõpuks ostsin killukindlad kummid,” rääkis Veelma.

Hawaii Expressi Kristiine kaupluse juhataja Alvar Kanepi sõnul on kummiparandus üks peamisi põhjuseid, miks nende rattapoe teeninduse poole pöördutakse. “Kristiine Keskuse Hawaiisse astub iga päev mitu õnnetut, kelle ratas ei ole klaasikillu või mõne metalltraadi torkele vastu pidanud. Palju esineb purunenud bussipaviljonide ja autoklaaside kilde, aga kõige tavalisem süüdlane on siiski klaastaara, mis on prügikasti asemel sõiduteele visatud,” kinnitas Kanepi.

Ohutuse tagamiseks tuleks rattaga sõites alati jälgida nii liiklust, tee olukorda kui ka valida sobiv sõidukiirus, et vajadusel saaks ohtlikest kohtadest mööda sõita või need ületada ratas käekõrval. “Alati see aga võimalik ei ole ning mina ise olen pideva kummipurunemise ärahoidmiseks valinud linnasõiduks kallima, torkekindla rattakummi, mis on seni end igati õigustanud. Selles on kasutatud tugevdatud kevlarit ja kõrgkvaliteedilist polüamiidkiudu, mis tagab rehvile suurepärase torkekindluse ja sõidumugavuse” ütles Kanepi. 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.