"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Riik tahab lõpetada registri- ja kinnistuosakondades klienditeeninduse (0)
26. juuni 2016
Scanpix

Riik tahab suure koormuse ja kulu tõttu lõpetada klienditeeninduse kohtu registri- ja kinnistusosakonna büroodes ning jätta andmete väljastamise edaspidi notarite, e- teeninduse ning linna- ja vallasekretäride hooleks.

Sellekohase väljatöötamiskavatsuse tegi justiitsminister Urmas Reinsalu, kelle hinnangul on kohtulike registrite andmete ja toimikudokumentidega tutvumisel ning väljatrükkide väljastamisel tekkinud suur lisakoormus ning majandamiskulu, vahendas BNS.

Kinnitamata ärakirjade ja väljatrükkide väljastamine on registrite ametnike sõnul toonud kaasa suure töökoormuse ning majandamiskulu eriti suuremate piirkondade kantseleidele, kuna pahatahtlikult kasutatakse ära võimalust tasuda dokumendi koopia või väljatrüki eest alles alates 21. leheküljest.

Näiteks tellivad kinnisvarabürood päevas sadu väljatrükke 20 lehekülje kaupa, iga kord esitatakse uus tellimus uue tellija poolt, kuid sama objekti kohta, ning registripidajal ei ole võimalik seetõttu alates 21. leheküljest tasu küsida.

Seega on hetkeolukord selline, et väiksemates kohtades on klientide vähesuse tõttu ebamõistlik teeninduspunkte lahti hoida, samas suuremates teeninduspunktides on kodanike teenindamisel tekkinud lisakoormus.

Kuigi klienditeenindus registri- ja kinnistusosakonna teeninduspunktides kaob, ei halvene tegelikult andmete kättesaadavus, kuna notaribürood asuvad kõikides Eesti linnades, kirjutas Reinsalu.

Lisaks on võimalik kasutada e-teenuseid ning enda kohta käivaid andmeid saab isik tasuta. Linna- ja vallasekretäride kaudu on võimalik teenuseid edasi tarbida samade kuludega, nagu seda on praegu võimalik teha registri- ja kinnistusosakonnas.

Kõige suurema klienditeeninduse mahu moodustavad juriidiliste isikute päringud äriregistrisse ja selleks on registrikaardi kinnitatud väljatrükk. Juriidilistel isikutel on võimalik aga info kiiremini kätte saada e-keskkonnast või kasutada notari teenuseid.

Füüsilistel isikutel on võimalik pöörduda linna- ja vallasekretäride poole samamoodi, nagu täna kasutatakse registri- ja kinnistusosakondadesse pöördumist. Muudatuse eeldatav jõustumise aeg on järgmise aasta algus.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.