"Kui maksumaksja rahaga hangitakse neli uut laeva, siis peavad nad ka olema täiesti uued, mitte lapiteki moodi vanast ja uuest kokku keevitatud," ütles Keskerakonna aseesimees Jaanus Karilaid, kelleni on jõudnud kuuldused, et uutele laevadele kavandatavad peamootorid polegi kõik uued. Kui see vastab tõele, on tegemist järjekordse hankelepingu rikkumise ja avalikkusele hämamisega.
Keskerakonna aseesimees, Riigikogu liige Jaanus Karilaid saatis kirjaliku küsimus majandus- ja taristuministrile Kristen Michalile, milles pärib kuulduste kohta, et uutele parvlaevadele kavandatavad peamootorid polegi kõik uued.
“Neli uut parvlaeva peaksid liikuma mandri ja suursaarte vahel 1. oktoobrist, kuid tänaseks on selge, et heal juhul alustab tööd õigeaegselt vaid Leiger. Samuti pole avalikkust informeeritud järgmiste laevade nn käigukatsetustest,” ütles Karilaid, “lisaks on hakanud levima kuuldused, et uutele laevadele kavandatavad peamootorid polegi kõik uued. Kui see vastab tõele, on tegemist järjekordse hankelepingu rikkumise ja avalikkusele hämamisega. Kui maksumaksja rahaga hangitakse neli uut laeva, siis peavad nad ka olema täiesti uued, mitte lapiteki moodi vanast ja uuest kokku keevitatud.”
Keskerakonna aseesimees nentis, et juhul, kui kahtlused vastavad tõele, siis on toimumas juba pikemat aega laiapõhjaline ja poliitiliselt koordineeritud valetamine poliitilise korruptsiooni varjamiseks. “Laevade mootorite osas toimunud sehkendamisest on meedia juba juttu olnud, mis süvendab kahtlusi toimuva osas veelgi.”
“Parvlaevade saaga näitab ilmekalt tänase valitsusliidu valitsemisstiili ning tekitab seeläbi peaministri ja kogu valitsuse suhtes üha enam umbusaldust kogu ühiskonnas,” rõhutas Jaanus Karilaid.