"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Eesti bussijuht sai autojuhtide maailmameistrivõistlustel kõrge koha (0)
15. september 2016
Lux Express

Soomes Jyväskyläs toimunud professionaalsete autojuhtide maailmameistrivõistlustel saavutas Pärnust pärit Lux Expressi bussijuht oma kategoorias 4. koha ja üldarvestuses 9. koha. Kokku osales MMil 134 võistlejat, sh 37 bussijuhti 14 riigist.

Kutseliste autojuhtide maailmameistrivõistlus toimus mitmes osas ning võistlejate tase oli äärmiselt kõrge. Eesti bussijuht tuli individuaalarvestuses neljandaks soomlase, hollandlase ja sloveenia bussijuhtide järel. “Võistlustele jõudes oli kohe selge, et siin on koos oma ala professionaalid. Sel korral läksin võistlustele olemasolevate teadmiste ja oskustega ning eraldi ettevalmistusi ei teinud. Tulevikus oleks soov ennast rohkem ette valmistada ning kindlasti tahaksin ennast täiendada professionaalsetel esmaabikursustel,” jagas bussijuht Toomas Raid võistluse muljeid.

Kõigepealt pidid kutselised juhid läbima teooria testi näitamaks sõidu- ja puhkeaja reeglite tundmist ja tõestama ka tehnikaalast pädevust bussi ja veoauto tehniliste osade tundmises. “Kahjuks ei olnud test selline, mis arvestaks ainult bussi- või veokijuhtidega. Näiteks tuli bussijuhtidel vastata ka veokitega seotud küsimustele, mis ilma varasema töökogemusta selles valdkonnas on keeruline,” kirjeldas Toomas Raid.

Kõikide kategooriate juhid näitasid võistlusplatsil oma oskusi manööverdamises ja slaalomsõidus ning sõiduki kõrguse ja kauguse hindamises. “Põhirõhk oli sellel, et pidid bussi ülimalt hästi tunnetama, sentimeetrite täpsusega manööverdama või seda ettemääratud kohta ülimalt täpselt parkima. Näiteks oli üks ülesanne selline, kus buss tuli parkida nii, et selle keskosa asetseks täpselt kohakuti märgitud punktiga,” kirjeldas Toomas.

Sõiduki kõrgust pidid autojuhid hindama umbes 30 meetri kauguselt. Kõrguse määramises näitas bussijuht Toomas ülimat täpsust. Lati kõrgus, mille alt oleks buss läbi mahtunud, oli 3 meetrit ja 60 cm ning Eesti bussijuht määras lati asetuseks 3 meetrit ja 64 cm.

Autojuhid pidid samuti veenduma, et sõiduk vastab kõigile esitatud nõudmistele ning tegema oma kategooria sõidukile tehnoülevaatluse, et määrata võimalikud esinevad puudused. Näiteks tuli kontrollida, et kummid oleksid õige jääksügavusega, mootoririhmade pinget, õlilekke esinemist jne. Võistlejad pidid osutama ka esmaabi luumurdude, traumade ja verejooksude korral.

Toomas Raid töötab Lux Expressis bussijuhina alates 2001. aastast ning täna sõidutab ta reisijaid Tallinn – Riia, Tallinn – Vilniuse ja Tallinn – Peterburi vahel.

Professionaalsete autojuhtide maailmameistrivõistlusi korraldatakse iga kahe aasta tagant. Võistlustele pääseb oma riigi võistluste esikolmik.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.