Läti lennufirma Air Baltic on seadnud eesmärgiks saada Tallinna lennujaamas suurimaks vedajaks, lisaks on ettevõte loobunud Vene päritolu lennukite tellimise mõttest.
“[Bombardier] C-seeria tellimise läbi sai selgeks otsus, et me [Suhhoi] Superjeti ei võta ja sellega on teema lõpetatud,” ütles Air Balticu tegevjuht Martin Gauss BNS-ile. “Me suurendasime C-seeria tellimust ja seega on C-seeria Air Balticu lennukitüüp,” lisas ta.
Millal Bombardier CS300 ka Tallinnast lende teenindama hakkab, ei osanud Gauss esialgu täpselt öelda, sest praegu on Air Balticul ainult üks seda tüüpi lennuk, vahendas BNS.
Kõik 20 tellitud CS300 lennukit peaks Air Balticu lennukiparki jõudma aastaks 2019. “Kui me veel tellime, siis kestab see muidugi kauem,” sõnas Gauss. Tema sõnul käib jutt praegu kahest täiendavast lennukist ja see sõltub ka sellest, kes saab Air Balticu strateegiliseks partneriks.
Vanad Boeing 737-300 ja 737-500 tüüpi lennukid lähevad Gaussi kinnitusel müüki või liisingufirmale tagasi vastavalt sellele, kas tegemist on Air Balticu omanduses olevate või liisitud lennukitega.
Tallinna lennujaamas on Air Baltic praegu suuruselt teine vedaja, kuid soovib tõusta esikohale. “Me kasvame ka Tallinnas, see on eesmärk,” kinnitas Gauss. Strateegia, mida Air Baltic Tallinnas on rakendanud, jääb Gaussi sõnul samaks ehk kavas on pakkuda seniseid ühendusi Euroopa pealinnadesse, samuti võib lisanduda uusi sihtkohti.
Pärast Boeing 737 asendamist Bombardier CS300-ga opereerib Air Baltic vaid kahte erinevat lennukitüüpi.