Eestimaalased tellivad internetist füüsilistest kaupadest kõige enam tehnika- ja ilutooteid, näitab hiljuti DPD tellimusel Kantar TNSi läbiviidud uuring e-poodlemisest.
40% Eesti veebipoodlejatest väitis, et tellib internetist kõige sagedamini just elektroonikaseadmeid, 39% vastanutest tõi välja ilu- ja tervisetooted. Kolmandal kohal on eestimaalaste jaoks internetist tellides moekaubad (34%), järgneb jalanõude (33%) ja vaba aja kaupade (27%) e-poodlemine.
“Kõikidest soetatud tehnika- ja ilutoodetest 13% tellivad eestimaalased täna tavapoodide kõrval just internetist. Märkimist väärib, et ilutoodete puhul on see näitaja Euroopa kõrgeim,” rääkis DPD e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.
Võrreldes paljude teiste Euroopa riikidega tellivad eestlased internetist vähem raamatuid (25%), kodumasinaid (18%), mänguasju (17%) ja sporditarbeid (16%). Uuringu järgi on meil enim kasvupotentsiaali raamatute, kodumasinate ja väikeste mööbliesemete internetist ostmise osas.
Euroopas üldiselt on veebiostude puhul populaarseimaks tootekategooriaks moekaubad (48%). 20% ehk iga viies moekauba ost tehakse tavakaupluste kõrval just veebipoodidest. Eurooplased tellivad internetist sageli ka raamatuid (43%), jalanõusid (40%), elektroonikaseadmeid (35%) ning ilu- ja tervisetooteid (35%).
“Kuigi moekaupade ostmine internetist on ülipopulaarne ja trendina püsiv, ei näita see kategooria enam kõrgeimat kasvupotentsiaali. Seda eriti võrreldes mõne muu tootekategooriaga nagu näiteks mööbliesemed, mille internetist ostmine on viimasel ajal korraliku hoo sisse saanud,” lausus Posti.
Uuringust ilmneb, et füüsiliste kaupade internetist ostmise kasvupotentsiaal on riigiti erinev, sõltuvalt konkreetse riigi kultuurist, e-kaubanduse küpsusest, toodete hinnatasemest, valikust jne.
“Võrreldes teiste riikidega ostavad näiteks poolakad internetist võrdlemisi palju autovarustust, inglased toidukaupa, Austrias on trendiks aga sporditarvete veebipoodlemine,” lisas Posti.
Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üle-Euroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest füüsiliste esemete ostudest ja see trend näib kasvavat. Eestimaalaste sooritatud veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 17 internetiostu.
DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
DPD grupp on teine suurim rahvusvaheline pakiveoteenuse pakkuja Euroopas. 60 000 inimese ja 26 000 kohaliku Pickup punkti abil toimetab DPD iga päev kohale ligi 2,6 miljonit pakki 230 riigis. DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 123 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 19 on automaadid ning ülejäänud pakipoed.