Tänasest saavad koolid taotleda toetust kaasaegse ja uuendusliku õppevara soetamiseks, et luua uusi ja uudseid õppimise ning õpetamise võimalusi - meetme maht on kaks miljonit eurot.
Haridus- ja teadusministeeriumi e-teenuste osakonna asejuhataja Kristel Rillo rõhutas kaasaegse ja innovatsiooni toetava õpikeskkonna olulisust ning tehnoloogia rakendamise võimalusi õppetöös, vahendas BNS.
“Koolid sooviksid kasutada uudseid lahendusi, kuid selleks vajalike tingimuste loomisel on takistuseks olnud ressursipuudus. Nüüd on riigil võimalus toetada koole ja nende pidajaid uudsete õppimisvõimaluste loomisel selleks vajaliku õppevara soetamise toetamise näol,” lisas Rillo.
Taotlusvoorus toetatakse vähemalt kolme kooli koostöös kasutatava uuendusliku ja kaasaegse õppevara soetamist eelkõige loodus-ja täppisteaduste valdkonnas. Projekte oodatakse erinevates koostöövormides: põhikoolid, põhikoolid-kutsekoolid, põhikoolid-gümnaasiumid, gümnaasiumid. Soetatav õppevara peab toetama riiklikus õppekavas seatud eesmärkide ja õpitulemuste saavutamist ning sealjuures omama koostoimet digitehnoloogiaga, aidates näha sellega kaasuvaid võimalusi kui ka arendades õpilaste digioskusi. Projektiideed ning koolide vajadused võivad olla erinevat laadi, projektid võivad olla näiteks loodusainete õppimist toetava labori sisseseade või multimeediaõpet toetav õppevara. Oluline on sealjuures koolide omavahelise koostöö parendamine ja parimate praktikate jagamine.
Taotlusvoor “Kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine” on avatud kuni 2. oktoobrini. Taotleda saab toetust haridusasutuse pidaja, haridusasutus või selle huvides tegutsev mittetulundusühing või sihtasutus koostöös teiste haridusasutustega. Infopäevad taotlusvooru tutvustamiseks toimuvad Tartus 23. augustil ja Tallinnas 24. augustil.
Sihtasutuse Innove läbiviidava ja Euroopa Sotsiaalfondi poolt rahastatava taotlusvooru eelarve on kaks miljonit eurot ning koolidel omafinantseeringu kohustust ei ole, samas on ministeeriumil ootus, et parimate praktikate puhul tagab kool ja kooli pidaja tegevuse jätkumise ka projekti lõppedes.