"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tallinna Sadama rahavaidlus Allan Kiiliga saab jätku riigikohtus (0)
04. september 2017
Scanpix

Riigikohus otsustas täna võtta menetlusse Tallinna Sadama ja ettevõtte eksjuhi Allan Kiili vahelise rahavaidluse.

Maakohus rahuldas 16. jaanuaril korruptsiooniskandaali tõttu Tallinna Sadama juhatuse liikme ametikoha kaotanud Kiili hagi oma endise tööandja vastu ning mõistis Kiili kasuks välja 24 000 eurot põhivõlgnevuse ja ligi 800 eurot viiviste katteks. Nõude aluseks oli Kiili ja Tallinna Sadama vahel juhatuse liikme lepingus märgitud kokkulepe, mille järgi oli Kiilil keelatud 12 kuu jooksul pärast lepingu lõppemist töötada või osutada Tallinna Sadama konkurentidele teenuseid. Selle eest nägi leping Kiilile ette hüvitise maksmist ühe aasta jooksul, kuid Tallinna Sadam seda ei teinud, vahendas BNS.

Tallinna Sadam ei leppinud maakohtu lahendiga ja esitas apellatsioonkaebuse Tallinna ringkonnakohtusse, mis arutas seda 17. mail. 9. juunil kuulutatud otsuse järgi jättis ringkonnakohus maakohtu lahendi jõusse. Seejärel esitas Tallinna Sadam kassatsioonkaebuse riigikohtusse, mis võttiski esmaspäevase määrusega kaasuse menetlusse.

Kaitsepolitsei pidas Tallinna Sadama juhatuse endised liikmed Allan Kiili ja Ain Kaljuranna kinni tunamullu 26. augustil. Samal päeval peeti kinni ka kolm altkäemaksu andmises ja kolm selle vahendamises kahtlustatavat. Nemad pääsesid sama aasta 28. augustiks kõik vabadusse. Hiljem said kahtlustuse ka mitu Poola laevatehasega seotud isikut, samuti toimus menetlus Türgi suunal.

Riigiprokuratuuri kinnitusel käivitus kriminaalmenetlus Kiili ja Kaljuranna tegevuse uurimiseks küll 2016. aastal, kuid kogutud tõendid annavad alust arvata, et võimalikud korruptiivsed tehingud ulatuvad juba aastasse 2009. Kohtueelne menetlus sai läbi tänavu juuni alguses, kui riigiprokuratuur esitas toimikud kaitsjatele tutvumiseks.

Süüasja keskne tehing on riigiprokuratuuri kinnitusel parvlaevahange ning uurimisandmetel tekitab kahtlusi laevade tellimine nii Poolast kui ka Türgist.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.