Krooniajal olid ekspressbussid pooltühjad, sest nende pilet maksis palju. Tasuta sõidud tõid muutuse, kirjutab Pealinna lugeja.
Neljapäevane Eesti Päevaleht kirjutas, kuidas Tallinna ekspressbussid on liiga täis.
“Ekspressbussidele võiks eraldi pileteid müüa, nii nagu kunagi oli,” võib lugeda Päevalehe artiklist. Andke andeks! Enne, kui tasuta ühistransport Tallinnas kehtima hakkas, ma ekspressbussidega ei sõitnudki. Ekspressbussid sõitsid üldse ringi pooltühjalt. Miks? Sest eks-pressbussi pilet oli liiga kallis! Mäletan hästi, kuidas 90 päeva ekspresskaart maksis krooniaja lõpus, vist 2010. aastal, tallinlasele 740 krooni, 30 päeva ekspresskaart aga 315 krooni. See oli toonaseid hindu arvestades röögatu summa. Seepärast liikusin küll sageli Pääsküla ja kesklinna vahet 18. liini bussiga, kuid kiire 14. bussiliini avastasin alles siis, kui ma tallinlasena pileti eest enam sentigi maksma ei pidanud.
Iga kord, kui linn toona piletihindu tõstis, halasid lehed, et miks peavad olema Tallinna bussipileti hinnad nii kallid. Nüüd aga ei meeldi samadele lehtedele tasuta sõit? Selge see, et kui midagi tasuta saab, siis inimesed seda ka ohtralt kasutavad. Kui midagi võiks üldse ette heita, siis pidevaid ummikuid Vabaduse pst-l, mis on tingitud sellest, et kõik üritavad tingimata autoga kesklinna trügida. Seetõttu pääsen vahel rongiga kesklinna kiiremini, ja õnneks on seegi tallinlastele tasuta.
Samuti pole Päevaleht rahul, et Tallinna liinid pärinevad nõukogude ajast ja mõnda bussi peab kaua ootama. Kas siin on tegemist tüüpilise vingumisega, et Tallinnas on kõik kogu aeg valesti? Tartu ja Pärnu busside kohta pole ma mingit vingumist aastaid lugenud, kuigi Pärnus peab igat bussi kolm korda kauem ootama kui Tallinnas, ja Tartuski pärinevad liinid nõukogude ajast.
Tõnu Oldekop, Vana-Pääsküla elanik
...
8. juuni 2019 19:15