Reidi tee toob pikema rannapromenaadi, mänguväljakud, treeningplatsid, rattateed ja spetsiaalse kattega jooksuraja. Tänava rajamisel istutatakse 500 puud ja üle 63 000 põõsa.
Reidi tee tulevases asukohas algasid ettevalmistustööd ehitamiseks. Reidi tee pikendab Piritalt tuleva rannapromenaadi kesklinna poole ning merele lähemale pääsemiseks ehitatakse Vanasadama kanti trepistik. Russalka monumendi kõrval asuvale liivasele puhkealale tuleb mugavaks ajaveetmiseks teisaldatav linnamööbel. Liiklusohutuse nimel ja saaste vähendamiseks on lubatud valminud Reidi teel sõita kiirusega maksimaalselt 40 km/h. Ahtri tänava mõlemad sõidusuunad saavad rattateed. Ka Narva maantee muutub tulevase tee valmides Reidi tee ristmikust kesklinna suunas ühistransporti ja kergliiklust eelistavaks. Narva mnt linna sisenevale suunale tuleb bussirada ning Pirita tee bussirada pikeneb Rummu teeni.
Bussidele eesõigus
“Reidi tee tähendab rannapromenaadi ja mänguväljakutega tänava loomist, see tähendab kunstkattega jooksurada tervisesportlastele,” ütles linnapea Taavi Aas.
Teeäärsesse parki tuleb seitse mänguväljakut, kolm spordiseadmetega paika, 184 pinki ja kolm puidust platvormi istumiseks. Mere ääres olev kummikattega jooksurada on 500 m pikk ja see paikneb mõlemal pool rattateed.
Ehitus algab muudetud projekti järgi, mille linn Reidi tee esialgse vastasega, rühmitusega Merelinna kaitsjad, tänavu veebruaris kokku leppis. “Ligikaudu kaks kuud kestnud kohtumiste ja konsultatsioonide käigus lepiti kokku, et muudame pargi säilitamise nimel Reidi tee kurviraadiust ja vähendame mitmes kohas sõiduradade arvu,” ütles abilinnapea Züleyxa Izmailova. “Autoliiklust ei seata eelisolukorda ja liikluskoormus ei kasva.”
Kokkulepete järgi kulgeb Reidi tee Russalka monumendi ümbruses maksimaalselt merest eemal ning selle ühinemisel Narva maanteega säilib võimalikult palju Narva mnt algne asukoht. Russalka monumendi poolsel serval nihkub sõidutee merest esialgu plaanitust 3,5 m võrra maa poole.
“Reidi tee osas saavutasime kompromissi, mis polnud muidugi ideaalne, kuid siiski parem kui esialgne projekt,” rääkis rühmituse Merelinna kaitsjad liige Mihkel Annus. “Suuremahulise rajatise sobivuse osas antud kohta saime teha korrektiive. Arvan, et kõik said selle vaidluse käigus hea õppetunni, ja loodame, et tulevikus nii teravalt enam piike murdma ei pea. Reidi tee puhul ei tahakski ma rääkida niivõrd igast üksikust puust või põõsast, mis tuleb maha võtta, vaid kogu selle ettevõtmise mõjust keskkonnale.”
Laiemad taimeribad
Reidi tee ehituse ettevalmistus algas võsa raiumisega Pikksilma tänava lähistel. Tegemist on põhiliselt seni linnarahvale suletud olnud tühermaaga ning raietööd tuleb lõpetada enne lindude pesitsushooaja algust aprillis.
Paraku tuli maha võtta ka mõned puud Narva maantee ääres Russalka vastas, kuid nende asemele istutatakse uued. Reidi tee rajamise käigus istutatakse kokku ligi 500 puud, üle 63 000 põõsa, ligi 87 000 püsikut ja pinnakattetaime.
Näiteks tulevad uued puud Reidi tee ja Narva maantee haljasalale. “Russalka läheduses laiendatakse rohelisi vaheribasid, kuhu istutatakse samuti puid,” mainis Izmailova.
Kommunaalamet kuulutas Reidi tee ehitaja leidmiseks välja riigihanke, pakkumisi saab teha 24. aprillini ning ehitus algab eeldatavasti mai lõpus. “Reidi tee kujutab endast Tallinna lähiaastate üht suuremat investeeringut, mis aitab pääseda Vanasadamasse ja sealt lahkuda,” selgitas Aas. “Reidi tee kergendab Narva maantee liikluskoormust. Projektis on tekkinud eri põhjustel viivitusi, kuid nüüd saab trassi ettevalmistamisel praktiliste sammudega edasi liikuda.”
Kik
26. sept. 2018 18:10