Eestit külastanud soomlased ostavad vähem alkoholi siit kaasa, kuid kasvanud on kohvikute, restoranide, spaade ja kultuuriasutuste külastamine.
Möödunud aastal ostsid alkoholi Soome kaasa 69 protsenti Eestit külastanud soomlastest, võrreldes 2014. aasta 81 protsendiga, vahendas BNS Soome kaubandusföderatsiooni teadet.
Alkoholiostmise vähenemine on vähendanud ka soomlaste kogukulutusi Eestis, mis langesid 2017. aastal võrreldes 2014. aastaga 90 miljoni euro võrra 625 miljonile eurole. “Toidu, maiustuste ja tubaka ostmine on võrreldes paari aasta taguse ajaga sisuliselt kokku kuivanud, kuna need tooted olid tavapäraselt samas ostukorvis kui alkohol,” lisas kaubandusföderatsiooni peaökonomist Jaana Kurjenoja.
Föderatsiooni hinnangul on siiski ostlemine üks peamisi põhjuseid, miks soomlased Eestis käivad, ehkki Eesti on kaotanud oma hinnaeelist ja on samuti silmitsi kasvava konkurentsiga veebipõhiste jaemüüjate poolt.
Samal ajal kui kaupade ostmine on vähenenud, on Eestit külastavate soomlaste seas kasvanud aga teenuste tarbimine. Nimelt kulutati mullu reisieelarvest teenustele keskmiselt 38 protsenti ehk 5 protsendipunkti rohkem kui 2014. aastal.
“Seda arengut oli oodata, sest Eesti suhteline hinnaeelis Soome ees on selgelt kõrgem teenuste puhul. Tarbijatele suunatud teenused on Eestis ühtlasi palju odavamad võrreldes Euroopa hinnatasemega,” sõnas Kurjenoja.
Tema sõnul võib see tähendada, et soomlasi tõmbab tulevikus Eestisse pigem kultuur ning spaad, mitte ostlemine. Seda toetavad ka föderatsiooni läbi viidud piiriülesed uuringud, mis näitasid, et viimaste aastate jooksul on Soome turistid hakanud enam tarbima kohvikutes ja restoranidest, samuti külastanud enam spaasid ja muid lõõgastus- ja kultuuriasutusi.