Igapäevastest elamiskuludest on enamus naiste kanda, 63 protsendil naistest kulub oma sissetulekust kõige suurem osa just toidule, majapidamisvahenditele ja koduga seotud teenustele. Samal ajal peab neid oma suurimaks kuluallikaks 54 protsenti meestest, selgub Faktum-Ariko poolt läbi viidud Raha24 kulutuste uuringust. Uuringu kohaselt kulutavad mehed enim kodulaenule või üürile ning autole.
“Arvestades, et suurel osal Eesti elanikel jagub sissetulekut vaid kuu esimesteks kolmeks nädalaks, pole ka üllatav, et enamus sissetulekust kulub elamiskulude katmiseks,” ütles Raha24 juhatuse liige Urmo Kokmann.
Ta lisas, et Eesti Panga hinnangul jätkas mais majapidamiste laenunõudlus kasvamist. Uusi autoliisingu lepinguid sõlmiti mais 22% ja muid tarbimislaene võeti 10% suuremas summas kui aasta tagasi. “Kasvu taga on nõudluse kasv ehk inimesed tahavad lihtsalt elada paremini, nautida elu ning paranenud majandusolukord annab neile kindluse, et võetud laenude tagasimaksmisega probleeme ei teki,” lisas ta.
Igapäevastest elamiskuludest on enamus naiste kanda, 63 protsendil naistest kulub oma sissetulekust kõige suurem osa just toidule, majapidamisvahenditele ja koduga seotud teenustele. Samal ajal peab neid oma suurimaks kuluallikaks 54 protsenti meestest. Uuringu kohaselt kulutavad mehed enim kodulaenule või üürile ning autole.
Vaid üks protsent elanikest kulutab hobidele. Hobidesse investeerimine on populaarsem just noorte hulgas, 20-29 aastastest inimestest kolm protsenti peab seda oluliseks kuluks. Reisimisele kulutavad enim üle 46 aasta vanad inimesed.
Uuringust
Eestlaste tarbimisharjumusi ja rahalisi kulutusi käsitleva uuringu viis läbi uuringufirma Faktum-Ariko. Juunis kahe nädala vältel läbiviidud uuringus osales 501 inimest üle kogu Eesti vanuses 20-60 eluaastat.