"Bussid ennetavad graafikuid ehk inimesed jäävad maha; bussijuhid peatusi ei teeninda, ei väljasta pileteid ja on juhuseid, kus buss üldse ei sõida," rääkis ameti ühistranspordiosakonna juhataja.
Maanteeamet avastas, et juba pikemat aega on Ida-Virumaa bussifirmad skeemitanud, et riigilt rohkem toetust saada, vahendas BNS Postimeest.
Maavalitsuste kaotamise järel koos vast loodud ühistranspordikeskustega maakondade ühistranspordi korraldamise üle võtnud maanteeamet näeb Ida-Virumaal selles valdkonnas mitmeid puudusi ning tegi ettepaneku kohaliku keskuse töötajad välja vahetada.
Põhjaranniku teatel on maanteeamet aasta algusest kuni oktoobrini tuvastanud 54 rikkumist.
“Bussid ennetavad graafikuid ehk inimesed jäävad maha; bussijuhid peatusi ei teeninda, ei väljasta pileteid ja on juhuseid, kus buss üldse ei sõida,” rääkis ameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson MTÜ Ida-Virumaa Ühistranspordikeskuse erakorralisel koosolekul.
Ka selgus, et liinikilomeetreid on kunstlikult venitatud: näiteks oli veel aasta alguses ühe liini sõiduplaanis Jõhvi ja Kohtla-Järve bussijaama vaheline kaugus 20,6 kilomeetrit, tegelikult on see 9,8 kilomeetrit. Kuna bussifirmadele makstakse kilomeetrite järgi, siis tähendab rohkem kilomeetreid ka rohkem raha. Ka võtsid vedajad vastu raha liinide eest, mida suvel ei teenindatud. Samuti on olnud juhuseid, kus bussijuhid printisid sõitjate arvu näiliseks suurendamiseks pileteid välja.