Ida-Tallinna Keskhaigla teatel on telefonitsi patsiente nõustavad tervishoiutöötajad hädas: inimesed kardavad võõralt numbrilt tulevaid kõnesid ja jäävad ilma kokkulepitud konsultatsioonist.
Nõuanded on aga olulised, sest nendest sõltub patsientide edasine ravi ja tervis kõige otsesemalt. Miks inimesed kardavad? Mõistagi võime siin olla “tänulikud” kõikvõimalikele telefonimüüjatele, aga ka petistele, kes juhul, kui kõne vastu võtad, suuri telefoniarveid tekitavad. Või siis üritavad vastanut mingisse skeemi mässida. Siin tuleb seega kutsuda inimesi tervele mõistusele: kui olete end vastuvõtule broneerinud, tuleb olla valmis, et kõne saabub teile tundmatult numbrilt. Muidugi on ju võimalik haiglast uurida, milliselt numbrilt on kõnet oodata. Ja üldiselt on ju teada ka aeg, millal helistatakse.
Seega kutsub keskhaigla patsiente üles arstide tööd mitte raskemaks tegema. Haigekassa on võimaldanud teha ambulatoorses eriarstiabis kaugvastuvõtte alates kevadest. Kogu selle aja on neid pakkunud eriarstid ja õendustöötajad ning osaliselt ka tugispetsialistid: tegevusterapeudid, füsioterapeudid, logopeedid ja psühholoogid. Kas inimesel piisab kaugvastuvõtust telefoni teel või peab ta kohale tulema, otsustab meedik igal juhtumil eraldi.