"Iga piirkiirusele lisatud kilomeeter suurendab tõenäosust sattuda õnnetusse ning raskendab võimalikke vigastusi."

Hannes Kullamäe, Politsei liiklusjärelevalve keskuse juht
Tallinn hindab Mustakivi tee läbimurde keskkonnamõjusid (2)
29. jaanuar 2021
Albert Truuväärt

"Kuna uus tee rajatakse suuresti läbi metsaala ja piirkonna, kus praegu puudub autoliiklus, siis muutub tee ümbruses välisõhu kvaliteet ja müratase. Seetõttu tehakse hindamise käigus liiklusprognoosi alusel mürahinnang ja esitatakse müraleevendusmeetmed," lausus Pirita linnaosa vanem Tõnis Liinat.

2020. aasta lõpul läbi viidud Tallinna rahuloluuuringu tulemuste kohaselt toetab 81% Lasnamäe elanikest Mustakivi tee läbimurde rajamist.

“See on väärt mõte ja ma pooldan seda igati, sest see on kindlasti logistiliselt mõistlik ja võtab teistelt trassidelt koormust vähemaks. Üldse lisavad igasugused infrastruktuurilased arendused Lasnamäele ainult väärtust,” sõnas MTÜ Lasnaidee üks eestvedajaid Meeri-Mall Aul, kes on ise Lasnamäel elanud juba üle kümne aasta.

“Ma saan küll aru, et seal on looduskaitseliselt mõned küsimärgid, aga neid küsimärke on paljude teiste arenduste puhul samamoodi igal pool. See on vahva plaan ja minu arvates võiks see juba kohe valmis saada!” lausus Aul.

Juba paarkümmend aastat on Tallinnal olnud plaan rajada 1,2 kilomeetrine Mustakivi tee pikendus Narva mnt ja Kose tee vahelisele lõigule, mis on Lasnamäe linnaosast algav avalikult kasutatav jaotustänav kuni Kose teeni Pirita linnaosas. Mustakivi tee pikenduse rajamisega kaasnevate mõjude välja selgitamiseks on Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet algatanud keskkonnamõju hindamise.

Algab põhjalik eeltöö läbimurde ettevalmistamiseks

Keskkonnamõju hindamise käigus hinnatakse nii tee ehitusega kaasnevaid ajutisi mõjusid kui ka tee kasutamisega kaasnevaid mõjusid. “Kõige rohkem mõjutab tee rajamine ja kasutamine tee lähedusse jäävaid Purde, Kase tänava, Kose tee ja lähiala kinnistuid ning Pirita-Kose lasteaeda. Kuna uus tee rajatakse suuresti läbi metsaala ja piirkonna, kus praegu puudub autoliiklus, siis muutub tee ümbruses välisõhu kvaliteet ja müratase. Seetõttu tehakse hindamise käigus liiklusprognoosi alusel mürahinnang ja esitatakse müraleevendusmeetmed,” sedastas Pirita linnaosa vanem Tõnis Liinat.

Samuti hinnatakse, kuidas võib tee ehitus mõjutada looduskeskkonda, sest kavandatav tee läbib kaitsealust looduse üksikobjekti Maarjamäe paekallast ja selle kaitsevööndit 50 meetri ulatuses.

Keskkonnaameti seisukoht on, et Mustakivi tee pikendus rajatakse klindi piirkonda juhul, kui projekteerimise käigus leitakse tee tehniline lahendus, mille rakendamisega ei kaasneks mingisuguseid negatiivseid mõjusid kaitsealusele Maarjamäe paekaldale ega piirkonna veerežiimile.

Vajadusel kaalutakse ka alternatiivseid trassivõimalusi

“Keskkonnamõju hindamise käigus tulebki selgitada, kas tee rajamine võib kahjustada paekallast ning leida tee rajamise ehitustehnilised lahendused, mis hoiaksid ära paekaldale kaasneva negatiivse mõju,” ütles Liinat.

Samuti uuritakse tee rajamise mõju haljastusele, metsaalale ja rohevõrgustikule laiemalt. Selle selgitamiseks tehakse uuringute käigus puittaimestiku ja haljastuse inventeerimine ning taimestiku, linnustiku, nahkhiirte ja kuklaste pesade inventuur. Ka uuritakse mõjusid veekeskkonnale, sest teetrass ületab Katleri ja Varsaallika oja.

Liinat tõi esile, et mõjuhinnangu käigus tehakse ka liiklusvoogude muutusi prognoosiv uuring ja analüüsitakse alternatiivseid võimalusi Viimsi-Pirita-Lasnamäe liiklusvoogude suunamiseks.

Tallinna eelarves on Mustakivi tee pikenduse rajamisega seotud ettevalmistustöödeks 600 000 eurot. Mustakivi läbimurde rajamine maksab esialgsete plaanide kohaselt 20,6 miljonit eurot.

 

 

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

jüri
29. jaan. 2021 22:38
Varsti oleks vaja ka uue silla ehitamise arutada, Kose-Lükati ja Iru sildade vahel
Vaatleja
29. jaan. 2021 10:35
Kas pole mitte nii, et mida sujuvamalt liiklus toimima saab, seda väiksemaks jääb ka negatiivne mõju ümbritsevale keskkonnale ja elanikele kogu piirkonnas laiemalt?