„Tervitame Lidli tulekut, kuna iga konkurents on tervitatav, ent kes oskab praegu öelda, kas nende hinnad saavad olema odavad. Kommunikatsioonis võivad kõik öelda, et nad on odavad, oluline on see, mis on reaalsus,“ sõnas Maxima Eesti tegevjuht Edvinas Volkas.
Volkase sõnul on Maxima algatuse Ära Maksa Üle raames peamiste toidu- ja kodukaupade hinnad juba püsivalt alla viinud ning odava hinnaga kaupade sortimenti pidevalt täiendatakse. Hirmu uue konkurendi ees ei tunta.
„Maximas teame, et oleme reaalselt ka kliendile kõige soodsamad ning pakume odavat hinda ka kohalikule toorainele,“ lisas Volkas.
Konkurendid on hindu langetanud
Prisma Eesti maajuhi Teemu Kilpiä sõnul toob konkurents tarbijatele valikuid juurde ning tihe konkurents on ainult hea. Alates 19. jaanuarist on Prisma aga püsivalt hindu langetanud, et pakkuda soodushinnaga tooteid igast tootegrupist nii, et iga klient leiaks endale sobiva toote. Samuti jätkavad nad uute kaupluste avamisega. Sellel aastal avab Prisma näiteks Tallinnas Linnamäe kaupluse ning Tiskre kaupluse, plaan on laieneda ka Tallinnast kaugemale.
Rimi avalike suhete juhi Katrin Batsi sõnul näitab aeg, kuidas Lidl saabumine turgu mõjutab. „Ilmselt loksub täpsem Lidl turuosa paika mingi aja jooksul. Inimesed käivad uudistamas ning teevad oma valiku. Mõned neist jõuavad harjumuspärase kodupoe juurde tagasi, aga kindlasti on neidki, kes jäävadki uue tulija kliendiks,“ sõnas Bats.
Rimi rõhub pigem oma tugevustele ning kvaliteedi hoidmisele ning suuri allahindlusi ei luba. „Meie kliendid teavad, et saavad Rimist head kvaliteedi ja hinnatasemega toidukaupa. Samuti oleme kindlad, et meie kliendid hindavad samu väärtusi, mis meilegi igapäevaste toimetamiste kõrval olulised on nagu tervislik elustiil ja hoitud keskkond,“ lisas Bats.
Sarnaselt Rimile lubab ka Selver jääda seniste tegevuste ja igapäevase töö juurde ning pakkuda kliendile seda, millega nad harjunud on. Lidli nõrkuseks peab Selveri turundusosakonna veebijuht Jürg Samel piiratud tootevalikut, mis katab ära üksnes kliendi ostukorvi põhilised vajadused.
Samas tõdeb Samel, et uue keti turule tulek mõjutab kõiki jaekette. „Tegu on ju meie jaoks täiesti uue ja samas väga suurte kogemustega brändiga, millel on tugev omatoodete valik ja mis kindlasti tekitab uudishimu,“ sõnas ta.
Lisaks hinnale oluline ka päritolu
Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido ütles, et Lidli tulek mõjutab nende kaupluste kõrval asuvaid teisi kaupluseid, kuna nad panustavad hinnale.
„Kuid lisaks hinnale on Eesti inimese jaoks oluline ka toidu päritolu, värskus, kvaliteet jpm kriteeriume,“ rääkis ta. „Coopi kõige suurem tugevus on kodumaisus, me müüme kõige rohkem Eesti toitu ning teeme palju koostööd kohalike Eesti tootjatega, tänu millele on meil müügil kõige parema hinna- ja kvaliteedisuhtega toidukaup.“
Miido sõnul on sooduskampaaniad kaubanduse loomulik osa ning koostöös Eesti tootjate ja maaletoojatega on Coopi kauplustes koguaeg olnud nii iganädalased, kuised kui ka püsivad soodustused.
„Kindlasti ei plaani me odavaima ostukorvi nimel müüa kaupa alla oma hinna, see teeb otseselt kahju Eesti toidutootjatele ning seab pikas perspektiivis ohtu nende jätkusuutlikkuse, sh töökohad,“ lausus ta.
„Küll aga jälgime Konjunktuuriinstituudi koostatud pere ostukorvi 4-liikmelisele perele, mille sisu on Coopi kauplustes juba aastaid olnud kokkuvõttes soodsaima hinnaga.“
Vaatleja
31. jaan. 2021 04:13