"Maailma parandamisega on üks segane lugu. Suurimad maailmaparandajad on enese meelest olnud Hitler ja Stalin."

Vladislav Koržets, luuletaja ja humorist
Mölder: laevalt laevale laadimine Pakri hoiualal on illegaalne (1)
30. jaanuar 2021
Mats Õun

„Oluline on pidada ühist dialoogi teiste ministeeriumite, seal hulgas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, Eesti sadamate ja merendussektori inimestega, et leida olukorrale keskkonda hoidev ning majanduslikult efektiivne lahendus,“ märkis keskkonnaminister Tõnis Mölder. 

Mölder peab Pakri saarte lähedal toimuvat ohtliku kauba laevalt laevale laadimist keskkonnaohtlikuks ning juhul kui see on toimunud ka Pakri hoiualal, siis lausa illegaalseks.

Mölder rõhutas, et olukord on vajalik igakülgselt kontrolli alla võtta ning selgeks teha, kas ja millal on keelatud tegevusi hoiualal tehtud, teatas keskkonnaministeerium. Kuna politsei- ja piirivalveamet vastutab ümberlaadimise lubade väljaandmise eest ning nende laevastik tegeleb reostustõrjega, informeeris Mölder olukorrast siseministrit.

Ta nentis samas, et ka ohtliku kauba ümberpumpamise jaoks tuleb ettevõtetele pakkuda võimalusi, kuid need peavad olema allutatud rangele kontrollile ning kaetud riskile vastavate tasudega.

„Kui keegi reklaamib, et Eesti vetes saab odavalt ja riigi tähelepanuta oma ohtlike kaupadega hoiualal majandada, siis selle lõbu lõpetame kahtlemata ära. Meil peab olema selge ülevaade, mida ja milleks tehakse ning kui suured riskid selle kõigega kaasnevad,“ rõhutas Mölder.

Vastavas poliitikakujundamises tuleb Mölderi sõnul lähtuda ka naaberriikide kogemusest ja reeglitest, et olukord Läänemere ääres oleks võimalikult ühetaoline.

„Oluline on suhtlus eelkõige kolleegidega Soomes, sest meil on mõistlik põhjanaabritega ühist joont hoida,“ lisas Mölder.

„On ilmselge, et ohtliku kauba ümberlaadimine merel – eriti looduskaitsealal – tähendab, et õnnetus hüüab tulles. Meil on aga nüüd võimalik sekkuda ja asi kontrolli alla võtta enne, kui midagi juhtub,“ selgitas Mölder.

Reedel ja laupäeval ilmus mitmes meediaväljaandes ülevaade Pakri saarte hoiualal toimuvast ohtlike kaupade ümberlaadimisest laevade vahel, kus vähestele reeglitele ning suurele keskkonnaohule juhtisid tähelepanu mitmed loodus- ja merenduseksperdid.

Osaliselt Pakri hoiualal olev ankruala loodi 2007. aastal. Keskkonnaministeerium kooskõlastas ankruala moodustamise tingimusel, et hoiualale jääval osal ei tehta tegevusi, mis võivad ohustada kaitstavat ala ja liike ning koostatakse ka vastav meetmekava ohtude vältimiseks. Kui neid tingimusi pole täidetud, siis on see tegevus illegaalne.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

aastast 2007
31. jaan. 2021 07:45
Vastav ala milleks? loodi juba 2007. aastal. Mis muud kui värk klaariks mis tegelt toimub Eesti vetes? Veidi meie lähipiirkonnas toimuvast mingid leedukid olla loonud nn energiaalase sõltumatuse tarinud mingi aluse kalli raha eest Klaipeda tegu siis ajaloolise Meemeliga veeldatud gaasi tarbeks väidetavalt Norrast ja USA-st. Too nn sõltumatus Venest seisnevat siis paberite liigutamises Vene Ust-Luugast produkt saab vastavad paberid ja kõik see produkt Venest otse Leetu. Ikkagi sõltumatus Venest paberid ju vastavad. Täpselt nagu U kraiinas toimub - Vene gaas saab vastavad paberid ja muutub nn Slovakkia gaasiks. Ei midagi keerulist turumajandus paberid liiguvad ja raha muudkui tuleb teenib ju korralikult kallis Slovakkia gaas ikkagi. Põhiline energeetiline sõltumatus ja turumajandus ja rohkem rohkem pappi. Mis muud kui töhe miks mõttetult sidida värk klaariks.