Lennuliiklusteeninduse AS koos Euroopa Komisjoni loodud ühisettevõttega SESAR JU alustab linna õhuruumi mehitamata õhusõidukite integreerimise uurimisprojektiga "GOF 2.0“.
Mehitamata õhusõidukite pideva arengu ning kasvava kasutuse tõttu on suurenenud vajadus töötada välja tehnoloogiad ja tingimused nende turvaliseks ja säästvaks lõimimiseks linna ühises õhuruumis, teatas Lennuliiklusteeninduse AS.
2019. suvel reaalsetes oludes testitud projekti “GOF U-space” raames tehti kokku seitse katset, millest selgus, et jagatud keskkond, kus kõik lennuvahendid kasutavad samu andmeid, on oluliselt ohutum ja täpsem. Nüüd hakatakse mehitamata õhusõidukeid järgmise kahe aasta jooksul testima linna õhuruumis.
Projekti “GOF 2.0” katsetega soovitakse arendada mehitamata õhusõidukite turgu ja tehnilisi komponente, mõistmaks, kuidas siduda efektiivselt mehitamata liikluse korraldamine tiheda liiklusega õhuruumis. Koostalitlusvõimeline jagatud õhuruum võimaldaks ohutusteabe lihtsat jagamist, millele kohalduks ka vastavate ametkondade järelevalve.
Projekti “GOF 2.0” konsortsium koosneb 13 partnerist ja organisatsioonist mehitamata õhusõidukite ja lennunduse valdkonnast, kasutades oma teadmisi ja tehnoloogiat tagamaks rahvusvahelistele standarditele vastava ohutu ning tõhusa lennutegevuse kõigis õhuruumi klassides.
Projekti koordineerib Lennuliiklusteeninduse AS ja kokku osalevad projektis 13 ettevõtet: CAFA Tech, Dimetor, Droneradar, EHang, Fintraffic ANS, Frequentis, IBCh PAS PSNC, PANSA, Robots-Expert, Therod Systems, Unmanned Systems Limited ja Vaisala Oyj.
Lennuliiklusteeninduse AS on lennujuhtimisteenuste pakkuja, mis tegutseb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalas. Ettevõtte ainuomanik on Eesti riik.