"Kõik head või halvad asjad maailmas on kiiksuga inimeste tehtud."

Urmas Sõõrumaa, ärimees
Rimi soovib koos idufirmadega mahakantava toidu kogust vähendada (1)
12. veebruar 2021
Ilja Matusihis

Rimi loodab jätkusuutlikkuse kiirendi programmi Future Hubi ühe mentorina saada idufirmadelt ideid toidu raiskamise vähendamiseks.

Future Hub toimub märtsist maini Eestis, Lätis ja Leedus ning selle eesmärk on turuliidrite ja idufirmade koostöö edendamine vastutustundliku ettevõtluse vallas.

Rimi vastutustundliku ettevõtluse juhi Katrin Batsi sõnul ei ole isegi kaasaegsed tellimissüsteemid suutelised täpselt ette ennustama, kui palju mingit toidukaupa mingil ajahetkel ostetakse.

“Meie ootamegi eelkõige Future Hubist selliseid ideid, mis aitaks tellimisprotsesse ja -süsteeme muuta veelgi täpsemaks. Loomulikult võivad meeskonnad ja start up’id ise valida, millises etapis nende toiduraiskamise vähendamise lahendus tööle hakkaks: kas ladudes, kauplustes või kodudes,” ütles Bats pressiteates.

Rimi eesmärk on vähendada ladudes ja kauplustes tekkivaid toidujäätmeid 2025. aastaks 50 protsendi võrra. See tähendaks mahakantava toidu vähendamist igal aastal 250 tonni kuni 2025. aastani. Eesti Rimides kantakse praegu aastas maha ligi 4000 tonni toitu.

Future Hubi saab kandideerida kuni 23. veebruarini. Töö uute ettevõtetega algab 8. märtsil.

Kiirendit korraldavad Swedbank, Helve, Greentech Alliance ja TechChill.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

arnis
12. veebr. 2021 21:59
Tahate tasuta ideed? Kaubanduskett skanneerib täna lõppevad tooted õhtul sisse ja äpi abil saab siduva lepingu teha enne kui kuupäev kukub (23.59 õhtul). Alghind on 10%, pakkuda saab 30%, 50% 70%, võib esimesena rohkem kui 10% pakkuda, väiksemaid samme ei tee. Kaubale tuleb ise järele minna (järgmine päev) ja kui kaup on tegelikult ka läbi (hallitab/paha) saab 100% raha tagasi kui teha video, kuidas toode kraanikaussi kallatakse/biosse visatakse (24h jooksul peab olema üles laetud). Pakkudes 70% võib kohe järele minna (äkki on pood veel avatud). Kui on liigne laovaru siis võib ka 50% peal panna ostakohe (näiteks kuupäev on ülehomme aga laos palju). Rikutud pakendiga tooted foto ülesse kohe. Marketingi mõttes lisada süsteemi ka piiratud koguses 24h kampaaniatooteid (värsked asjad alghind 10%). Toodetel on triipkood kinni teibitud eri triipkoodiga, et tavaostjad ei saaks neid osta süsteemiväliselt kui kuupäev kukkus. Kõik ketid võivad kasutada seda ideed.